Pregled bibliografske jedinice broj: 888063
Računalno vođeno učenje otkrivanjem u nastavi matematike
Računalno vođeno učenje otkrivanjem u nastavi matematike // Nastava i škola za net-generacije / Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 193-231
CROSBI ID: 888063 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Računalno vođeno učenje otkrivanjem u nastavi matematike
(Computer-guided discovery learning in teaching mathematics)
Autori
Dijanić, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nastava i škola za net-generacije
Urednik/ci
Matijević, Milan
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
193-231
ISBN
978-953-8115-20-2
Ključne riječi
digitalni udžbenik, GeoGebra, model učenja, motivacija, scaffolding podrška, učenje otkrivanjem
(digital textbook, discovery learning, GeoGebra, learning model, motivation, scaffolding)
Sažetak
Ovaj se rad bavi utjecajem modela računalno vođenoga učenja otkrivanjem na motivaciju učenika za učenje matematike i stavove učenike prema učenju matematike s pomoću računalne tehnologije. Autorica predlaže model računalno vođenoga učenja otkrivanjem korištenjem programa dinamične geometrije GeoGebra koji uključuje tri osnovna elementa: objekte učenja, aktivnosti za učenike i ishode učenja. Model se temelji na teoriji konstruktivizma, konceptualnom modelu e-učenja Elliota, Sweeneya i Irvinga (2009) i Pólyjinoj heurističkoj strategiji rješavanja matematičkih problema. U istraživanju je sudjelovalo 703 učenika iz dvanaest osnovnih škola u Hrvatskoj te je korišten eksperimentalni nacrt s ekvivalentnim skupinama. Eksperimentalna skupina učenika učila je po modelu računalno vođenoga učenja otkrivanjem, a kontrolna skupina učenika u tradicionalno organiziranoj nastavi. Analizom kovarijance utvrđen je utjecaj modela računalno vođenoga učenja otkrivanjem na motivaciju i stavove učenika o učenju matematike s pomoću IKT- a. Rezultati pokazuju statistički značajne razlike između skupina u korist učenika eksperimentalne skupine za sljedeće varijable: intrinzičnu motivaciju, interes za učenje matematike i emocionalni angažman u učenju matematike. Kvalitativna analiza učeničkih odgovora pokazuje višestruke prednosti predloženoga modela učenja, ali i neke nedostatke. Taj model učenja ukazuje na potencijal računala i programa dinamične geometrije GeoGebra kao scaffolding podrške u učenju matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija