Pregled bibliografske jedinice broj: 887601
Kompetencije učitelja za razvoj pjevačkog umijeća učenika u osnovnoj školi: metodički i vokalno-tehnički aspekti
Kompetencije učitelja za razvoj pjevačkog umijeća učenika u osnovnoj školi: metodički i vokalno-tehnički aspekti // Muzika, 20 (2016), 2; 42-67 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorno znanstveni, znanstveni)
CROSBI ID: 887601 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije učitelja za razvoj pjevačkog umijeća učenika u osnovnoj školi: metodički i vokalno-tehnički aspekti
(Teachers' Competencies for Developing Students' Singing Skills in Primary Compulsory School: Didactic and Vocal-Technical Aspects)
Autori
Vidulin, Sabina ; Cingula, Sofija
Izvornik
Muzika (1512-5297) 20
(2016), 2;
42-67
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorno znanstveni, znanstveni
Ključne riječi
glazbena nastava, kompetencije, pjevanje, učitelj
(competencies, music education, singing, teacher)
Sažetak
U radu autorice tumače vokalnu kompetenciju učitelja koja podrazumijeva sve vokalno- tehničke aspekte koji sačinjavaju ispravnu pjevačku tehniku i zdravo vođenje (pjevačkoga) glasa. Osobita pozornost pridana je razvoju pjevačkog umijeća učenika u redovitoj nastavi glazbene kulture i izvannastavnim glazbenim aktivnostima, uz metodički i vokalno-tehnički pristup. Autorice navode primjere pjesama koje mogu postati temelj glazbeno-pedagoškoga rada, a vokalno-tehnički aspekti i segmenti oruđe kojim se postiže razvoj i unaprjeđenje pjevačkog umijeća. Pjesma koja se obrađuje na nastavi omogućava umjetničko izražavanje i razvoj kreativnih potencijala učenika, ali može poslužiti i kao vokalno-tehnička vježba kojom glasu omogućujemo optimalno korištenje i zdravi razvoj. Uz vokalno-tehničke aspekte koji vode prema razvoju pjevačkog umijeća učenika te uz metodički pristup pjevanju moguće je realizirati cilj i zadaće pjevanja. Prikazani modeli pomoć su učitelju da uz poznavanje vokalne pedagogije i metodičkih principa utječe na zdravi razvoj i optimalnu zvonkost dječjega glasa. Osvještavanje navedenoga na svim razinama obrazovanja i dodatno usavršavanje vokalnih kompetencija učitelja bitna su pretpostavka osuvremenjivanja nastavnoga procesa i pridavanja veće pozornosti zdravome razvoja učenika i usavršavanju njegovih glazbenih vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- RILM: Abstracts of Music Literature Database
- ERIH PLUS