Pregled bibliografske jedinice broj: 887322
Pravo djeteta na religijski/vjerski odgoj i obrazovanje
Pravo djeteta na religijski/vjerski odgoj i obrazovanje // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje / Maleš, D. ; Širanović, A. ; Višnjić Jevtić, A. (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 199-211 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 887322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravo djeteta na religijski/vjerski odgoj i obrazovanje
(Children's right to religious education)
Autori
Ninčević, Marjan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje
/ Maleš, D. ; Širanović, A. ; Višnjić Jevtić, A. - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 199-211
ISBN
978-953-175-661-7
Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike, prakse
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.2015. - 02.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
pravo, cjelovit odgoj, obrazovanje, religijski/vjerski odgoj
(right, comprehensive upbringing, education, religious education)
Sažetak
Rad je rezultat interesa autora za religijski/vjerski odgoj kao dio cjelovitoga odgoja na koji svako dijete ima pravo. Religije su uključene u izvanredno aktualna i važna pitanja, kao što su odgoj za mir, za suživot i za prihvaćanje pluralizma. Religiozna činjenica ima i veliku društveno-kulturalnu važnost. U mnogim nacijama religija na odlučujući način pripada vlastitoj povijesnoj i kulturalnoj predaji, a za mnoge je osobe uistinu znakovit oslonac za vlastito poimanje života, društva i povijesti. Svi ljudi bilo kojega podrijetla, položaja i dobi imaju na temelju dostojanstva svoje osobe neotuđivo pravo na odgoj koji odgovara njihovu životnom cilju, osobnoj nadarenosti i razlici spolova, koji je prilagođen domovinskoj kulturi i predajama te je ujedno otvoren bratskoj povezanosti s drugim narodima radi promicanja pravoga jedinstva i mira na zemlji. Znanstveni doprinos ovog rada očituje se u analizi društvene, kulturalne i povijesne uloge religije te uloge religije u cjelovitom odgoju, koji teži izgradnji ljudske osobe u vidu njezine konačne svrhe i ujedno dobru društava kojih je čovjek član i u čijim će službama sudjelovati kao odrastao. Vodeći, stoga, računa o djetetu kao cjelovitom biću te da je religiozna dimenzija konstitutivna njegovom biću, a poštujući njegov doživljaj svijeta i kao cjeline, religijski/vjerski odgoj nije izdvojen iz odgojno-obrazovnoga rada, već je ta dimenzija njegov bitni i sastavni dio. Odgajajući religioznu dimenziju djeteta osposobljava ga se i za autentične ljudske vrednote.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija