Pregled bibliografske jedinice broj: 887298
Utjecaj približno određenih značajki mase broda na dodatni otpor na valovima
Utjecaj približno određenih značajki mase broda na dodatni otpor na valovima, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 887298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj približno određenih značajki mase broda na dodatni otpor na valovima
(Influence of the approximated mass characteristics of a ship on the added resistance in waves)
Autori
Komazec, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
21.07
Godina
2017
Stranica
97
Mentor
Degiuli, Nastia
Ključne riječi
dodatni otpor na valovima ; potencijalno strujanje ; valna opterećenja ; pomorstvenost ; QTF ; sila zanošenja
(added resistance in waves ; potential flow ; wave loads ; seakeeping ; QTF ; drift force)
Sažetak
Dodatni otpor na valovima važno je predvidjeti već u ranoj fazi projektiranja broda. Povećanje otpora uzrokovano valovima utječe na brzinu broda i potrošnju goriva te može predstavljati značajan problem s aspekta očuvanja okoliša. Dodatni otpor broda na valovima je nelinearna hidrodinamička sila drugog reda koja ovisi o gibanjima broda, a nastaje uslijed interakcije valnog sustava broda i nailaznih valova. U radu je dana teorijska osnova dodatnog otpora broda na valovima te rezultati numeričkog proračuna dodatnog otpora na pravilnim valovima za tri različite forme broda. Numerički proračuni provedeni su u programskom paketu HydroSTAR, koji se temelji na linearnoj teoriji potencijalnog strujanja. Numerički dobiveni rezultati dodatnog otpora broda na valovima uspoređeni su s eksperimentalnim podacima dostupnim u literaturi. Osim pravilnih valova u pramac, dodatni otpor određen je i za različite kutove nailaska valova. Značajke mase broda su nužni ulazni parametri za proračun dodatnog otpora broda na valovima, koji često nisu poznati u preliminarnoj fazi projektiranja. Stoga ih je potrebno što točnije procijeniti kako bi rezultati dodatnog otpora broda na valovima bili što pouzdaniji. Iz tog razloga, u radu su prikazane metode određivanja položaja težišta mase broda po visini i radijusa tromosti mase te je analiziran njihov utjecaj na dodatni otpor broda na valovima. Budući da brod provede oko 40-50% svog radnog vijeka u balastnom stanju, dodatni otpor broda na valovima proračunat je i za balastno stanje te su dobiveni rezultati uspoređeni s rezultatima dodatnog otpora broda na valovima za stanje punog opterećenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja