Pregled bibliografske jedinice broj: 887069
Uloga humora i osobnih karakteristika nastavnica i nastavnika u njihovoj profesionalnoj ulozi
Uloga humora i osobnih karakteristika nastavnica i nastavnika u njihovoj profesionalnoj ulozi, 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 887069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga humora i osobnih karakteristika nastavnica i nastavnika u njihovoj profesionalnoj ulozi
(The Role of Humor and Teachers' Personal Characteristics in Their Professional Role)
Autori
Rak, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
14.06
Godina
2017
Stranica
41
Mentor
Brajša Žganec, Andreja
Neposredni voditelj
Štambuk, Marina
Ključne riječi
humor ; stilovi humora ; zadovoljstvo poslom ; emocionalna kompetencija ; samopoštovanje ; nastavnice ; nastavnici ; učiteljice ; učitelji
(humor styles ; job satisfaction ; emotional competences ; self-esteem ; teachers)
Sažetak
U središtu proučavanja ovog rada je humor kao jedan od oblika komunikacije koji se u školi svakodnevno koristi. Humoru se, kao jednom od poželjnijih osobina kod nastavnica i nastavnika, daje premalo pažnje u istraživanjima obrazovanja na ovim prostorima. Istraživanje se također bavi i osobnim karakteristikama nastavnica i nastavnika te njihovim zadovoljstvom poslom, s naglaskom na zadovoljstvo profesionalnom ulogom, kao odrednicama koje doprinose razredno-nastavnom ozračju. Obuhvaćeno je 200 srednjoškolskih nastavnica (74, 1%) i nastavnika (25, 9%) iz 14 škola gimnazijskog, strukovnog i mješovitog programa s područja triju županija sjeverozapadne Hrvatske te Grada Zagreba. Rezultati istraživanja pokazuju djelomičnu povezanost stilova humora s osobnim karakteristikama nastavnica i nastavnika. Utvrđene su spolne razlike na način da nastavnici koriste negativne stilova humora više od nastavnica, iako obje skupine koriste pozitivne stilove humora značajno više od negativnih. Također, pokazalo se da su nastavnice emocionalno kompetentnije od nastavnika. I nastavnice i nastavnici postižu podjednake rezultate na mjerama samopoštovanja i zadovoljstva poslom. Zaključak je da se temeljem pojedinih stilova humora kod nastavnica i nastavnika može predvidjeti njihovo samopoštovanje i emocionalna kompetencija. U radu se raspravlja i o implikacijama rezultata u kontekstu važnosti osobnih karakteristika nastavnica i nastavnika u njihovoj profesionalnoj ulozi te o razlozima zbog kojih je korisno uključiti pozitivne stilove humora u svakodnevnu komunikaciju u razredu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb