Pregled bibliografske jedinice broj: 886955
Obrazovanje kao čimbenik razvoja poduzetništva u Europskoj uniji
Obrazovanje kao čimbenik razvoja poduzetništva u Europskoj uniji, 2017., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 886955 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje kao čimbenik razvoja poduzetništva u Europskoj uniji
(Education as a factor of development of entrepreneurship in the EU)
Autori
Huđek, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
18.07
Godina
2017
Stranica
56
Mentor
Cvečić, Igor
Neposredni voditelj
Širec, Karin
Ključne riječi
Europska unija, poduzetništvo, obrazovanje za poduzetništvo, Europska komisija, percepcija sposobnosti
(European Union, entrepreneurship, entrepreneurship education, European Commission)
Sažetak
Kako bi Europska unija povećala svoju konkurentnost i gospodarski rast s obzirom na globalizaciju i konkurentnost ostalih zemalja, jedno od ključnih čimbenika o kojem ovisi njezin napredak je poduzetništvo. Predloženim Akcijskim planom za poduzetništvo 2020. navodi se niz mjera koje treba poduzeti na razini EU-a i u državama članicama za podršku poduzetništvu u Europi. Obrazovanje za poduzetništvo predstavlja jedno od temeljnih preduvjeta za njegovu uspješnu realizaciju. Europska komisija navodi kako je poduzetništvo vještina koja se može naučiti te Europi trebaju poduzetnici za stvaranje novih radnih mjesta te je potrebno podržati ovu vrstu edukacije u svim zemljama EU-a. U ovom je radu provedena usporedba između zemalja Europske unije prema pristupima poduzetničkom obrazovanju na primarnoj i sekundarnoj razini obrazovanja. Nastoji se utvrditi mogu li države Europske unije svojim obrazovnim sustavom utjecati na razvoj i stjecanje poduzetničkih vještina, znanja i stavova te u konačnici utjecati na poduzetničku aktivnost i namjeru. Prema pregledu postojećeg stanja obrazovanja za poduzetništvo u državama Europske unije, vidljivo je kako se ono razlikuje od države do države i da još uvijek nije uspostavljen univerzalni program poduzetničkog obrazovanja. Prema rezultatima u radu, percepcije prilika, sposobnosti i poduzetništva kao poželjnog odabira karijere nisu u snažnoj korelaciji s ukupnom stopom poduzetničke aktivnosti u ranoj fazi i poduzetničkim namjerama. No najveću vrijednost koeficijenta korelacije, prema regresijskoj analizi, u odnosu na ukupnu stopu poduzetničke aktivnosti u ranoj fazi ima percepcija sposobnosti (postotak ispitanika koji smatraju da posjeduju vještine i iskustvo za pokretanje novog posla) što ukazuje na to kako obrazovanje za poduzetništvo ima utjecaja na poduzetničku aktivnost te da je veoma bitno da članice Europske unije to prepoznaju i ulažu napore u implementaciju poduzetničkog obrazovanja u nastavne programe, a Europska komisija pruža još veću podršku tome.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka