Pregled bibliografske jedinice broj: 886951
Povijesni razvoj finskog obrazovnog sustava i usporedbe te mogućnost implikacije u hrvatski obrazovni sustav
Povijesni razvoj finskog obrazovnog sustava i usporedbe te mogućnost implikacije u hrvatski obrazovni sustav, 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 886951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijesni razvoj finskog obrazovnog sustava i usporedbe te mogućnost implikacije u hrvatski obrazovni sustav
(Historical development of the Finnish education system, comparison and the possibility of implications in the Croatian education system)
Autori
Bošković, Ivan Zvonimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
26.06
Godina
2017
Stranica
63
Mentor
Ninčević, Marjan
Ključne riječi
Finski obrazovni sustav, kurikularna reforma, nastavničko zvanje
(Finnish education system, curricular reform, teaching profession)
Sažetak
Finski obrazovni sustav primjer je uspješnog sustava obrazovanja. Diplomski rad prikazuje njegov razvoj od 50-ih i 60-ih godina 20. stoljeća pa sve do današnjeg stanja u ovom obrazovnom sustavu u pojedinim poljima obrazovanja. Prvi dio rada donosi povijesni pregled i početak reformi školstva uz specifična obilježja i ideje u obrazovanju koje su tada bile aktualne. Nakon toga, obrađuju se vodeće ideje koje imaju čvrsto uporište u finskom društvu poput jednakih obrazovnih mogućnosti, podizanja razine obrazovanosti, prava na besplatno obrazovanje i nordijskog tradicionalnog pristupa prema obrazovanju itd. Drugi dio rada prikazuje pojedine segmente obrazovanja kroz koje prolaze finski učenici tijekom školovanja. To su predškolsko, osnovnoškolsko, niže i više srednjoškolsko obrazovanje te visoko obrazovanje kao i ispit državne mature. Posebna pozornost obraćena je na finski nacionalni kurikulum za više srednjoškolsko obrazovanje, gdje su najbolje vidljive specifičnosti ovog obrazovnog sustava. Prema kraju rada donosi se pregled načina financiranja obrazovanja i važnost nastavnika bez čije stručnosti obrazovni sustav ne može dobro funkcionirati. Na samom kraju rada donosi se pregled finskog nacionalnog kurikuluma za povijest na razini osnovnog, nižeg i višeg srednjoškolskog nivoa. Središnji dio rada završava mogućnošću implikacije finskog obrazovnog sustava tj. pojedinih njegovih dijelova u hrvatski obrazovni sustav.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest