Pregled bibliografske jedinice broj: 886881
Utjecaj morfoloških karakteristika na motoričke i funkcionalne sposobnosti učenica
Utjecaj morfoloških karakteristika na motoričke i funkcionalne sposobnosti učenica // Zbornik radova 20. Ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske, „Dijagnostika u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Findak, V. (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2011. str. 263-269 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 886881 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj morfoloških karakteristika na motoričke i funkcionalne sposobnosti učenica
(Influence of morphological characteristics on motor and functional abilities of students)
Autori
Vidaković Samaržija, Donata ; Pavelić Karamatić, Lara ; Samaržija, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 20. Ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske, „Dijagnostika u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
/ Findak, V. - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2011, 263-269
ISBN
953-95082-7-4
Skup
20. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 21.06.2011. - 25.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
indeks tjelesne mase, učenice, debljina, motoričke i funkcionalne sposobnosti
(Body mass index, pupils, thickness, motor and functional abilities)
Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku 105 učenica drugih razreda osnovne škole, dobi 8 i 9 godina. Izmjerene su 4 morfološke, 6 motoričkih i 1 funkcionalna varijabla. Temeljem osnovnih morfoloških karakteristika (tjelesne visine i tjelesne težine) izračunat je indeks tjelesne mase, prema kojem su učenice svrstane u 5 grupa: učenice koje su pothranjene (20%), učenice sa povećanim rizikom za pothranjenost (9, 52%), učenice sa normalnom tjelesnom težinom (59, 05%), učenice sa povećanom tjelesnom težinom (4, 76%) i učenice koje su pretile (6, 67%). Cilj rada bio je utvrditi razlikuju li se mjerene motoričke i funkcionalne sposobnosti učenica s obzirom na status uhranjenosti, te na koje od mjerenih motoričkih i funkcionalnih sposobnosti povećana masa značajnije utječe. Kanonička diskriminativna analiza je ukazala da se pojavljuje samo jedna značajna diskriminacijska funkcija kojoj najviše doprinose sposobnosti statičke snage (MIV), koordinacije (MPN) i funkcionalnih sposobnosti (F3), što je potvrđeno i multivarijatnom analizom varijance, te je dokazano da postoji statistički značajna razlika u rezultatima motoričkih i funkcionalnih sposobnosti, odnosno da ITM značajno utječe na postizanje boljeg rezultata. Može se zaključiti da se porastom stupnja uhranjenosti kod učenica smanjuje sposobnost statičke snage i funkcionalnih sposobnosti.
Izvorni jezik
Engleski