Pregled bibliografske jedinice broj: 886794
Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?
Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti? // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 26 (2017), 3; 385-404 doi:10.5559/di.26.3.04 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 886794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što roditelji djeci govore i na koji način prenose poruke o etničkoj pripadnosti?
(What Parents Say and in Which Way They Convey Messages about Ethnicity to Children?)
Autori
Štambuk, Marina
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 26
(2017), 3;
385-404
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
etnički odgoj ; kulturalno specifična socijalizacija ; promicanje nepovjerenja ; pripremanje na pristranost ; egaliratnost
(ethnic socialization ; cultural socialization ; preparation for bias ; promotion of mistrust ; egalitarianism)
Sažetak
Razvojni ishodi djece rezultat su djelovanja njihovih jedinstvenih obilježja i različitih okolina u kojima se ona razvijaju te njihove interakcije. Važan dio ove interakcije obilježen je društvenim značenjem, stavovima i vjerovanjima o važnosti etničke pripadnosti, osobito u višeetničkim okruženjima. Dosadašnja istraživanja pretežno su se bavila obiteljskim funkcioniranjem i roditeljskim postupcima u obiteljima zapadnjačke kulture, većinskih grupa u društvu i srednjeg socioekonomskog statusa. Budući da se obitelji iz manjinskih grupa suočavaju sa specifičnim izazovima zbog svoje različite povijesti, kulturalnog nasljeđa i statusa u društvu, generalizacija rezultata na te obitelji je ograničena. Također, nedostaje istraživanja koja su se bavila obiteljskim procesima vezanim uz prenošenje poruka o grupnoj pripadnosti, i to osobito na europskom području. U ovom radu prikazan je pregled istraživanja koja su se bavila roditeljskim postupcima u smjeru prenošenja informacija, vrijednosti, vjerovanja i stavova vezanih uz etnički identitet, odnosno etničkim odgojem. Prvo su prikazana dosadašnja teorijska razmatranja o etničkom odgoju i njegovom međuodnosu s karakteristikama i iskustvima roditelja i djece te razvojnim ishodima djece. Zatim smo se osvrnuli na ograničenja provedenih istraživanja. Naposljetku, razmotrena je važnost istraživanja etničkog odgoja za odrastanje djece u višeetničkim zajednicama u Hrvatskoj uz pregled rezultata istraživanja o etničkom odgoju unutar etnički podijeljene zajednice grada Vukovara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus