Pregled bibliografske jedinice broj: 886629
Potreba za dodatno podrškom djeci u dječjim vrtićima grada Rijeke
Potreba za dodatno podrškom djeci u dječjim vrtićima grada Rijeke // Knjiga sažetaka 4. hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu / Carović, Ines (ur.).
Čakovec: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu, Međimurska udruga za radu intervenciju u djetinjstvu, 2015. str. 70-70 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 886629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potreba za dodatno podrškom djeci u dječjim
vrtićima grada Rijeke
(The need for additional support for children in
the preschool of Rijeka)
Autori
Vlah, Nataša ; Ferić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 4. hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu
/ Carović, Ines - Čakovec : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu, Međimurska udruga za radu intervenciju u djetinjstvu, 2015, 70-70
ISBN
978-953-175-576-4
Skup
4. hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu "Rana intervencija u djetinjstvu: sveobuhvatnost, pravednost i kvaliteta sustava podrške"
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 01.10.2015. - 03.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
jaslice, rane intervencije, odgajateljice, rizična ponašanja/obilježja u ranoj razvojnoj dobi, stručna pomoć
(nursery, early intervention, preschool teachers, risk behavior, development, professional support)
Sažetak
Opći cilj projekta je procijeniti razinu rizika kod predškolske djece u Rijeci radi učinkovitog i na potrebama utemeljenog planiranja različitih oblika pružanja stručne podrške djetetu i obitelji. U ovom radu bit će prikazani rezultati istraživanja koji se odnose na procjenu potreba za ranom intervencijom u dječjim vrtićima i učestalosti pružanja dodatne podrške. U istraživanju je sudjelovalo 236 djece koja su 2014. i 2015. godine pohađala jaslice Dječjeg vrtića Rijeka i za koje je dobiven informirani pristanak roditelja (36, 9% od ukupnog broja djece u jaslicama). Odgojiteljice (N = 78) su procjenjivale učestalost djece sa specifičnostima u ponašanju te oblik tih specifičnosti, specifična ponašanja koja ih najviše zabrinjavaju, potrebu za dodatnom podrškom stručnjaka kao i moguće razloge izostanka dodatne podrške. Korišten je upitnik konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Rezultati istraživanja pokazuju kako odgojiteljice procjenjuju da kod 8, 9% (N = 21) djece postoji potreba za dodatnom stručnom podrškom. Prema obliku specifičnih ponašanja vidljivo je da su najučestaliji poremećaji navika (66, 7%) poput eliminacije, spavanja i stereotipnih radnji i/ili neobičnih ponašanja. Od dvadeset i jednog djeteta za njih šesnaest (76%) odgojiteljice procjenjuju potrebu za dodatnom podrškom stručnjaka, što je 6, 8% u odnosu na ukupni broj procjenjivane djece (N = 236). Rezultati istraživanja kao i njihove implikacije za kreiranje sustava rane intervencije na području Rijeke bit će detaljnije raspravljene u izlaganju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je dio projekta Razine rizika za probleme u ponašanju djece rane razvojne dobi i stručne intervencije, Sveučilište u Rijeci
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb