Pregled bibliografske jedinice broj: 886319
Odabir električnih vozila za javni gradski prijevoz putnika
Odabir električnih vozila za javni gradski prijevoz putnika, 2017., postdiplomski specijalisticki, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 886319 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odabir električnih vozila za javni gradski prijevoz putnika
(Selection of electric vehicles for public urban passenger transport)
Autori
Brkljača, Filip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
20.04
Godina
2017
Stranica
100
Mentor
Brčić, Davor
Ključne riječi
javni gradski prijevoz putnika, električni autobusi, energetska učinkovitost u prometu, održivi gradski prometni sustavi
(urban passenger transport, electris buses, energy efficiency in transport, sustainable urban transport systems)
Sažetak
U radu je razmotrena mogućnost primjene električnih vozila za javni gradski prijevoz putnika na primjeru grada Zagreba. Za potrebe navedenog u suradnji sa Zagrebačkim električnim tramvajem (ZET) u trajanju od dva radna tjedna (8. – 19. veljače 2016. godine) praćene su energetske potrebe sljedećih 5 reprezentativnih linija: linija 118 Trg Mažuranića – Voltino, koja predstavlja tip linije bez velikih uspona, linija 128 Črnomerec – Lukšići, koja predstavlja tip linije s usponima preko 7 %, linija 150 Tuškanac – Gornji Grad – Trg bana Josipa Jelačića, koja predstavlja tip linije s međustaničnim udaljenostima manjim od 500 metara, linija 176 Črnomerec – Gornja Bistra, koja predstavlja tip linije s međustaničnim udaljenostima većim od 500 metara, linija 109 Črnomerec – Dugave, koja predstavlja tip linije s vršnim opterećenjem preko 70 % ponuđenoga kapaciteta. Uzimajući u obzir faktore korisnosti dizel i elektromotora, utvrđena je finalna energetska potreba svake pojedine linije izražena u kilovat satima te su dobiveni rezultati uspoređeni s prosječnim kapacitetima baterija električnih autobusa dostupnih na tržištu. Nakon što je provedenim istraživanjem i izračunom utvrđen tip linije pogodan za primjenu autobusa pokretanih električnom energijom, te nakon što su analizirane sve dnevne linije autobusnog podsustava grada Zagreba, definirano je 13 linija autobusnog podsustava grada Zagreba na kojima se prepoznaje navedena primjenjivost. Provedena je cost – benefit analiza projekta nabave trinaest električnih autobusa uz izgradnju deset brzih punionica te se isti pokazao isplativim budući da je NSV > 0 te iznosi 4.831.195, 00 kn. Sukladno provedenoj analizi, rok povrata investicije je 11 godina. Implementacijom autobusa na električni pogon u javni gradski prijevoz putnika negativni utjecaj prometa na okoliš bi se smanjio u najvećoj mjeri, a kvaliteta usluge prema krajnjem korisniku bi se podigla na novu razinu, poglavito u segmentu buke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport