Pregled bibliografske jedinice broj: 886307
Intenzitet stresa kod učitelja u osnovnim školama
Intenzitet stresa kod učitelja u osnovnim školama // Socijalna teme, 1 (2016), 3; 49-66 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 886307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intenzitet stresa kod učitelja u osnovnim školama
(Stress intensity in primary school teachers)
Autori
Tomašević, Suzana ; Horvat, Gordana ; Leutar, Zdravka
Izvornik
Socijalna teme (2303-6877) 1
(2016), 3;
49-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učitelj ; učiteljska profesija ; stres ; intenzitet stresa ; socijalni radnici
(teacher ; teacher profession ; stress ; stress intensity ; social workers)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je istražiti intenzitet stresa kod učitelja razredne i predmetne nastave u seoskim i gradskim osnovnim školama. Ovim istraživanjem želi se utvrditi postoji li statistički značajna razlika u intenzitetu stresa između učitelja razredne nastave i učitelja predmetne nastave s obzirom na mjesto rada, selo ili grad. U istraživanju je korišten psihologijski instrument za mjerenje percepcije stresa (PerceivedStressScale) (Cohen, S., Kamarck, T, Mermelstein, R. 1983). Istraživanje je provedeno u osnovnim školama Vinkovaca i vinkovačkog kraja. Uključeno je ukupno 14 osnovnih škola, sedam gradskih i sedam seoskih. U istraživanje se uključilo ukupno 217 učitelja osnovnih škola, 37 učitelja i 180 učiteljica. S obzirom da se istraživala razlika u intenzitetu stresa između učitelja razredne i predmetne nastave u seoskim i gradskim osnovnim školama, u istraživanju je sudjelovalo 102 učitelja razredne nastave i 115 učitelja predmetne nastave. Rezultati istraživanja su pokazali da je stres prisutan u učiteljskoj profesiji, ali da ne postoji značajna razlika u intenzitetu stresa između učitelja razredne nastave i učitelja predmetne nastave u seoskim i gradskim osnovnim školama. Istraživanje je pokazalo da je 44, 2 % učitelja razredne nastave u niskom intenzitetu stresa, 50, 7% u srednjem intenzitetu stresa, a 5, 1% u visokom intenzitetu stresa. U istraživanju je uočeno da je stres u učiteljskoj profesiji prisutan te da je potrebna stručna pomoć učiteljima u suočavanju sa stresom u čemu socijalni radnici imaju svoje mjesto.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb