Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 886307

Intenzitet stresa kod učitelja u osnovnim školama


Tomašević, Suzana; Horvat, Gordana; Leutar, Zdravka
Intenzitet stresa kod učitelja u osnovnim školama // Socijalna teme, 1 (2016), 3; 49-66 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 886307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Intenzitet stresa kod učitelja u osnovnim školama
(Stress intensity in primary school teachers)

Autori
Tomašević, Suzana ; Horvat, Gordana ; Leutar, Zdravka

Izvornik
Socijalna teme (2303-6877) 1 (2016), 3; 49-66

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učitelj ; učiteljska profesija ; stres ; intenzitet stresa ; socijalni radnici
(teacher ; teacher profession ; stress ; stress intensity ; social workers)

Sažetak
Cilj ovog rada bio je istražiti intenzitet stresa kod učitelja razredne i predmetne nastave u seoskim i gradskim osnovnim školama. Ovim istraživanjem želi se utvrditi postoji li statistički značajna razlika u intenzitetu stresa između učitelja razredne nastave i učitelja predmetne nastave s obzirom na mjesto rada, selo ili grad. U istraživanju je korišten psihologijski instrument za mjerenje percepcije stresa (PerceivedStressScale) (Cohen, S., Kamarck, T, Mermelstein, R. 1983). Istraživanje je provedeno u osnovnim školama Vinkovaca i vinkovačkog kraja. Uključeno je ukupno 14 osnovnih škola, sedam gradskih i sedam seoskih. U istraživanje se uključilo ukupno 217 učitelja osnovnih škola, 37 učitelja i 180 učiteljica. S obzirom da se istraživala razlika u intenzitetu stresa između učitelja razredne i predmetne nastave u seoskim i gradskim osnovnim školama, u istraživanju je sudjelovalo 102 učitelja razredne nastave i 115 učitelja predmetne nastave. Rezultati istraživanja su pokazali da je stres prisutan u učiteljskoj profesiji, ali da ne postoji značajna razlika u intenzitetu stresa između učitelja razredne nastave i učitelja predmetne nastave u seoskim i gradskim osnovnim školama. Istraživanje je pokazalo da je 44, 2 % učitelja razredne nastave u niskom intenzitetu stresa, 50, 7% u srednjem intenzitetu stresa, a 5, 1% u visokom intenzitetu stresa. U istraživanju je uočeno da je stres u učiteljskoj profesiji prisutan te da je potrebna stručna pomoć učiteljima u suočavanju sa stresom u čemu socijalni radnici imaju svoje mjesto.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zdravka Leutar (autor)

Avatar Url Gordana Horvat (autor)

Avatar Url Suzana Tomašević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Tomašević, Suzana; Horvat, Gordana; Leutar, Zdravka
Intenzitet stresa kod učitelja u osnovnim školama // Socijalna teme, 1 (2016), 3; 49-66 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Tomašević, S., Horvat, G. & Leutar, Z. (2016) Intenzitet stresa kod učitelja u osnovnim školama. Socijalna teme, 1 (3), 49-66.
@article{article, author = {Toma\v{s}evi\'{c}, Suzana and Horvat, Gordana and Leutar, Zdravka}, year = {2016}, pages = {49-66}, keywords = {u\v{c}itelj, u\v{c}iteljska profesija, stres, intenzitet stresa, socijalni radnici}, journal = {Socijalna teme}, volume = {1}, number = {3}, issn = {2303-6877}, title = {Intenzitet stresa kod u\v{c}itelja u osnovnim \v{s}kolama}, keyword = {u\v{c}itelj, u\v{c}iteljska profesija, stres, intenzitet stresa, socijalni radnici} }
@article{article, author = {Toma\v{s}evi\'{c}, Suzana and Horvat, Gordana and Leutar, Zdravka}, year = {2016}, pages = {49-66}, keywords = {teacher, teacher profession, stress, stress intensity, social workers}, journal = {Socijalna teme}, volume = {1}, number = {3}, issn = {2303-6877}, title = {Stress intensity in primary school teachers}, keyword = {teacher, teacher profession, stress, stress intensity, social workers} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font