Pregled bibliografske jedinice broj: 886298
Spoznavanje o uvjetima života primjenom praktičnih radova u nižim razredima osnovne škole
Spoznavanje o uvjetima života primjenom praktičnih radova u nižim razredima osnovne škole, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Split, Učiteljski studij, Split
CROSBI ID: 886298 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spoznavanje o uvjetima života primjenom praktičnih radova u nižim razredima osnovne škole
(Cognitions about life conditions by practical work in the lower grades of elementary school)
Autori
Jelinčić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet Split, Učiteljski studij
Mjesto
Split
Datum
14.07
Godina
2017
Stranica
74
Mentor
Ivana Restović
Ključne riječi
uvjeti života, zrak, praktični radovi, mlađa školska dob
(living conditions, air, practical work, younger school age)
Sažetak
Nastankom Svemira počinju se odvijati brojni procesi među kojima je i oblikovanje planeta Zemlje. Stvaranjem uvjeta za život na Zemlji, postupno se razvijao i živi svijet, biljke, životinje i ljudi. Sunčeva svjetlost i toplina, voda, zrak i tlo abiotički su čimbenici bez kojih život na Zemlji ne bi bio moguć. Svaki od uvjeta života važan je na svoj način, međusobno se dopunjuju i omogućavaju odvijanje mnogobrojnih procesa koji su važni za sve organizme. Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (2006) navedeni uvjeti života predviđeni su za poučavanje u četvrtom razredu. Istraživanje u kojemu je sudjelovalo 66 učenika četvrtih razreda iz pet osnovnih škola otoka Brača provedeno je u veljači, ožujku i travnju 2017. godine. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi koja od nastavnih metoda, metoda razgovora ili metoda praktičnih radova, omogućuje cjelovito spoznavanje nastavnih sadržaja na temu Zrak – uvjet života kao i ispitati zainteresiranost učenika za izvođenje praktičnih radova u nastavi. Kao instrument istraživanja korišten je Nastavni listić s nizom zadataka objektivnoga tipa koji je dvaput ispitivao znanje učenika o zraku, jednom nakon nastave tijekom koje je primijenjena metoda razgovora i drugi put nakon primjene metode praktičnih radova. Uz pomoć Upitnika ispitana je zainteresiranost učenika za izvođenje praktičnih radova. Analizom rezultata Nastavnih listića 1 i 2 pokazalo se da učenici četvrtih razreda cjelovitije spoznaju o nastavnim sadržajima na temu zraka aktivno sudjelujući u izvođenju praktičnih radova. Samostalnim izvođenjem praktičnih radova učenici uočavaju pojave i procese iz svakodnevnoga života i na taj način pripremaju se za život i rad u zajednici u kojoj žive. Analizom dobivenih odgovora Upitnika o zainteresiranosti učenika četvrtih razreda za spoznavanje nastavnoga sadržaja primjenom metode praktičnih radova, pokazalo se da su učenici više motivirani i zainteresirani za iskustveno spoznavanje kada samostalno dolaze do zaključaka i iznose vlastita mišljenja. Metoda praktičnih radova, ako se provodi na pravi način u suvremenoj nastavi usmjerenoj na učenika, omogućuje stvaranje znanja, vještina i navika koje dobivaju pravu vrijednost onda kada ih je moguće primijeniti u neposrednom okruženju pojedinca. Učitelj pravilnom primjenom metode praktičnih radova u metodički i sustavno organiziranoj nastavi, ali i kombinacijom s drugim metodama svakako podiže kakvoću nastavnoga procesa na višu razinu. Umrežavanje različitih nastavnih metoda i oblika rada pridonosi dinamici nastavnoga procesa i cjelovitosti spoznaje kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija