Pregled bibliografske jedinice broj: 886297
Saznanja djece mlađe školske dobi o zaraznim dječjim bolestima
Saznanja djece mlađe školske dobi o zaraznim dječjim bolestima, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Split, Učiteljski studij, Split
CROSBI ID: 886297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Saznanja djece mlađe školske dobi o zaraznim dječjim bolestima
(Cognitions of infectious children diseases among lower grades primary school)
Autori
Kožul, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet Split, Učiteljski studij
Mjesto
Split
Datum
10.07
Godina
2017
Stranica
84
Mentor
Ivana Restović
Ključne riječi
bolesti, zarazne bolesti, zdravlje, mlađa školska dob
(diseases, infectious diseases, health, younger school age)
Sažetak
Svako narušavanje zdravlja nazivamo bolest. Mnogo je vrsta bolesti, a one koje se prenose s jedne osobe na drugu nazivamo zarazne bolesti. Zarazne bolesti od ostalih bolesti razlikujemo po njihovim karakterističnim simptomima. Tu spadaju opći algički sindrom, vrućica, poremećaji funkcija tjelesnih sustava, promjene u metabolizmu i drugi. Specifični simptomi svake zarazne bolesti omogućuju nam da ih međusobno razlikujemo. Određene zarazne bolesti, poput gripe, upale grla ili vodenih kozica, se najčešće pojavljuju u djetinjstvu i pogađaju djecu mlađe školske dobi. Svaki učitelj razredne nastave treba znati od kojih zaraznih bolesti mogu oboljeti njegovi učenici, kako te zarazne bolesti prepoznati i liječiti, i ono najvažnije kako ih spriječiti. Osim učitelja, bitno je da i učenici razvijaju svijest o važnosti očuvanja vlastitog zdravlja i o mogućim štetnim utjecajima na zdravlje. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati imaju li učenici mlađe školske dobi saznanja o zaraznim dječjim bolestima, postoji li razlika u saznanjima djece u drugom razredu od djece u četvrtom razredu te imaju li učenici mlađe školske dobi dobro razvijene higijenske navike. U svibnju 2017. godine, u Osnovnoj školi Manuš u Splitu, provedeno je istraživanje u kojem je sudjelovalo 144 učenika, od kojih 75 učenika drugih i 69 učenika četvrtih razreda. Kao instrument istraživanja korišten je niz zadataka objektivnog tipa (ZOT) i anonimna anketa koje su učenici samostalno i dobrovoljno ispunjali. Analizom dobivenih rezultata potvrđene su postavljene hipoteze da učenici mlađe školske dobi imaju saznanja o zaraznim bolestima, ali da su ta saznanja kod učenika četvrtih razreda bolja. Također, potvrdili smo da učenici imaju razvijene higijenske navike te da se znaju brinuti o svom zdravlju. Međutim, rezultati su pokazali i da su neke činjenice o zdravlju i zaraznim bolestima učenicima i dalje nepoznanica te da postoji određeni dio učenika koji premalo vremena provode u prirodi. Dobiveni rezultati trebali bi potaknuti učitelje da cjelovitim i interdisciplinarnim pristupom u odgojno- obrazovnom procesu osmisle načine i scenarije kojima bi učenicima omogućili aktivno sudjelovanje, stvaranje kvalitetnih odnosa i stjecanje znanja i vještina u stvarnim životnim iskustvima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija