Pregled bibliografske jedinice broj: 885787
Uloga ravnatelja u stvaranju imidža osnovne škole na primjeru Republike Hrvatske i Republike Makedonije
Uloga ravnatelja u stvaranju imidža osnovne škole na primjeru Republike Hrvatske i Republike Makedonije, 2017., doktorska disertacija, Poslijediplomski interdisciplinarni sveučilišni studij Komunikologija, Osijek
CROSBI ID: 885787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga ravnatelja u stvaranju imidža osnovne škole na primjeru Republike Hrvatske i Republike Makedonije
(Role of the school principals in creating the image of primary schools in the Republic of Croatia and the Republic of Macedonia)
Autori
Stanić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Poslijediplomski interdisciplinarni sveučilišni studij Komunikologija
Mjesto
Osijek
Datum
15.03
Godina
2017
Stranica
181
Mentor
Skoko, Božo
Ključne riječi
Hrvatska, identitet, imidž, kompetencije, Makedonija, osnovna škola, ravnatelj
(Croatia, identity, image, competencies, Macedonia, primary school, principal)
Sažetak
Promjene u društvu eksplicitno utječu na obrazovanje te iziskuju stalne prilagodbe i unaprjeđenja obrazovnih institucija. Pri tome identitet i imidž škole zauzimaju sve značajniju komponentu u definiranju uloge i mjesta školske institucije u društvu, a u njihovu kreiranju i upravljanju posebno mjesto pripada čelnicima ustanova. Doprinos ravnatelja kao čelnika ustanove od iznimne je važnosti jer kao stručni i poslovni rukovoditelj ima višestruku odgovornost za njezino pozicioniranje u svekolikoj javnosti, ali i svojevrsnu moć izravnog i neizravnog utjecanja na njezin identitet i imidž. Tema ovog rada stvaranje imidža škole ulogom ravnatelja na primjeru Republike Hrvatske i Republike Makedonije do sada nije istraživana stoga rezultati ovog istraživanja rezultiraju saznanjima dostatnim za implementiranje modela kreiranja imidža škole na temelju kompetencija ravnatelja, te strategije korporativne komunikacije s ciljem zadovoljenja korisnika i svih drugih ciljanih javnosti uz postizanje izvrsnosti. Osnovna je teza rada prikazati kako komunikacijske i organizacijske vještine ravnatelja značajno utječu na imidž škole bez obzira na obrazovni sustav i državu. Slijedom navedenog razvidno se upućuje na inkluziju uspješnih ravnatelja koji će svojom ulogom omogućiti diferencijaciju kreiranjem imidža škole u odnosu na druge škole. U doktorskoj su disertaciji prikazani rezultati istraživanja u kojem je sudjelovalo 255 ravnatelja i ravnateljica osnovnih škola Republike Hrvatske i 159 ravnatelja i ravnateljica osnovnih škola Republike Makedonije. Utvrđeni rezultati predstavljaju polazište ravnateljima za definiranje i jačanje kompetencija koje im mogu pomoću u učinkovitijem provođenju sustavnih promjena obrazovnog sustava kroz svoju ulogu, te na važnost njihove funkcije koju je neophodno revidirati jer rezultati ukazuju na problematiku rukovođenja školom i neprepoznavanja važnosti stvaranja imidža škole kako bi se očuvao i afirmirao kulturološki identitet.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti