Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 885672

O ženama u „Viencu“ i o liku učiteljice u trima književnim tekstovima 19. stoljeća


Šego, Jasna
O ženama u „Viencu“ i o liku učiteljice u trima književnim tekstovima 19. stoljeća // Kroatologija, 2 (2011), 2; 141-160 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 885672 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
O ženama u „Viencu“ i o liku učiteljice u trima književnim tekstovima 19. stoljeća
(On Women in “Vienac” and the Female Teacher in Three Literary Texts of the 19th Century)

Autori
Šego, Jasna

Izvornik
Kroatologija (1847-8050) 2 (2011), 2; 141-160

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
domoljublje ; emancipacija ; obrazovanje ; osvješćivanje ; neovisnost
(patriotism ; emancipation ; education and consciousness ; independence)

Sažetak
U 19. stoljeću u Hrvatskoj školovanje žena uglavnom je u funkciji odgoja i obrazovanja dobrih supruga, nacionalno svjesnih majki i spretnih kućanica. Ženi je mjesto u privatnosti doma, a muškarcu u javnoj sferi. Ipak, i u tim, za ženu teškim, okolnostima progovaraju osviještene žene i neki muškarci – zalažu se za ravnopravnost muškaraca i žena te za ulazak žena na sveučilište. U radu se promatra i slika učiteljice na temelju triju književnoumjetničkih tekstova – Perkovčeve Stankovačke učiteljice, Šenoine Branke i romana K. Š. Gjalskoga Đurđica Agićeva te tekstova o odgojno-obrazovnom sustavu objavljenih u „Viencu“ od 1869. do 1903. Na taj se način stječe djelomičan uvid u sliku učiteljice u Hrvatskoj u kontekstu 19. stoljeća. Lik učiteljice u književnosti kao mogućem svijetu povezuje se s nesebičnošću, altruizmom, domoljubljem, osvješćivanjem i emancipiranjem, ljubavlju prema svomu pozivu, težnjom za prosvjećivanjem hrvatskoga sela te s pokušajima odupiranja primitivizmu, ljudskoj okrutnosti i beskrupuloznosti. Takav se lik nalazi u „procijepu“ između privatnoga i javnoga, idealizma i razočaranja, sreće i udesa. U oblikovanju lika učiteljice u hrvatskoj književnosti 19. stoljeća prepoznaju se realističke značajke i moralno- didaktičke tendencije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasna Šego (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Šego, Jasna
O ženama u „Viencu“ i o liku učiteljice u trima književnim tekstovima 19. stoljeća // Kroatologija, 2 (2011), 2; 141-160 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Šego, J. (2011) O ženama u „Viencu“ i o liku učiteljice u trima književnim tekstovima 19. stoljeća. Kroatologija, 2 (2), 141-160.
@article{article, author = {\v{S}ego, Jasna}, year = {2011}, pages = {141-160}, keywords = {domoljublje, emancipacija, obrazovanje, osvje\v{s}\'{c}ivanje, neovisnost}, journal = {Kroatologija}, volume = {2}, number = {2}, issn = {1847-8050}, title = {O \v{z}enama u „Viencu“ i o liku u\v{c}iteljice u trima knji\v{z}evnim tekstovima 19. stolje\'{c}a}, keyword = {domoljublje, emancipacija, obrazovanje, osvje\v{s}\'{c}ivanje, neovisnost} }
@article{article, author = {\v{S}ego, Jasna}, year = {2011}, pages = {141-160}, keywords = {patriotism, emancipation, education and consciousness, independence}, journal = {Kroatologija}, volume = {2}, number = {2}, issn = {1847-8050}, title = {On Women in “Vienac” and the Female Teacher in Three Literary Texts of the 19th Century}, keyword = {patriotism, emancipation, education and consciousness, independence} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font