Pregled bibliografske jedinice broj: 885612
Implementacija kritičkog razmišljanja u nastavi na studiju sestrinstva
Implementacija kritičkog razmišljanja u nastavi na studiju sestrinstva // Knjiga sažetka radova: Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse / Lučanin, Damir ; Pavić, Jadranka (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2017. str. 12-12 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 885612 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implementacija kritičkog razmišljanja u nastavi na studiju sestrinstva
(Implementation of critical thinking in schooling of nursing students)
Autori
Ledinski Fičko, Sanja ; Čukljek, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetka radova: Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse
/ Lučanin, Damir ; Pavić, Jadranka - Zagreb : Zdravstveno veleučilište Zagreb, 2017, 12-12
ISBN
978-953-6239-55-9
Skup
Povezivanje obrazovanja i najbolje prakse
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 20.03.2017. - 21.03.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kritičko razmišljanje, edukacija, sestrinstvo, student
(Critical thinking, education, nursing, student)
Sažetak
Razvojem suvremene tehnologije te s obzirom na količinu dostupnih informacija, proces obrazovanja nailazi na brojne izazove. Jednim od najvećih izazova smatra se odabir najboljeg načina edukacije koji će potaknuti razvoj svjesnog donošenja zaključaka, sintezu gradiva, razviti samopouzdanje te aktivirati pojedinca u provođenju nastave. Proces učenja u visokoškolskom obrazovanju, te razina usvojenosti gradiva uvelike ovisi o uvjetima učenja koji se mogu podijeliti na unutarnje i vanjske. Unutarnji uvjeti se odnose na samog studenta te obuhvaćaju njegovu motivaciju, predznanje i stavove. Vanjski su uvjeti učenja su događaji u okolini studenta koji utječu na proces učenja i pamćenja, a mogu djelovati kao poticaj ili smetnja. Stoga je uloga predavača stvoriti uvjete da se oslabi djelovanje ometajućih faktora, pojača djelovanje podupirućih faktora te prilagodi ulaznim karakteristikama studenata (Bjelanović Dijanić 2012. prema Pastuović). Kritičko se razmišljanje (prema Paul, 2007.) definira kao proces aktivnog i vještog konceptualiziranja, primjene, analize, sinteze i/ili evaluacije informacija prikupljenih iz promatranja, iskustva, refleksije, rezoniranja ili komunikacije, koje služe kao vodič za vjerovanje i djelovanje. Cilj je implementacije kritičkog mišljenja u nastavu studenata studija sestrinstva je povećanje motivacije, poticanje aktivnog sudjelovanja studenata u nastavi te donošenje logičkih zaključaka vezano za obrađenu temu. Rezultat je razvijanje sposobnosti sinteze informacija ; analize pojmova, informacija i gledišta ; organizacije sadržaja u smislenu cjelinu ; vrednovanja i preuzimanja aktivne uloge u procesu učenja i sposobnosti zamišljanja mogućih situacija. Razina predznanja, kao i motivacija, varira unutar grupe studenata. Međutim, poticanjem kritičkog mišljenja stvara se poticajna atmosfera te je pogodna njena implementacija kroz predavanja, vježbe i seminare.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb