Pregled bibliografske jedinice broj: 885509
Kulturna potrošnja, društvene nejednakosti i regionalne razlike: istraživanje Eurobarometra u Hrvatskoj 2013. godine
Kulturna potrošnja, društvene nejednakosti i regionalne razlike: istraživanje Eurobarometra u Hrvatskoj 2013. godine // Sociologija i prostor, 55 (2017), 2; 187-208 doi:10.5673/sip.55.2.2.2 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 885509 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturna potrošnja, društvene nejednakosti i regionalne razlike: istraživanje Eurobarometra u Hrvatskoj 2013. godine
(Cultural Consumption, Social Inequalities and Regional Differences: Eurobarometer Survey in Croatia in 2013)
Autori
Tonković, Željka ; Marcelić, Sven ; Krolo, Krešimir
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 55
(2017), 2;
187-208
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kulturna potrošnja ; društvene nejednakosti ; regionalne razlike ; Eurobarometar ; Hrvatska ; socioekonomski status
(cultural consumption ; social inequalities ; Eurobarometer ; Croatia ; regional differences ; socioeconomic status)
Sažetak
Cilj ovog članka jest ustanoviti postoji li povezanost između kulturne potrošnje, društvene nejednakosti i regionalnih razlika u Hrvatskoj na osnovu podataka prikupljenih istraživanjem Eurobarometra iz 2013. godine. U uvodnom dijelu rada izloženi su različiti teorijski pristupi kulturnoj potrošnji s ciljem preciznijeg objašnjavanja odrednica kulturne potrošnje uzimajući u obzirom složenost tranzicijskih i posttranzicijskih specifičnosti hrvatskoga društva. Metodološko-empirijski dio rada podijeljen je u tri koraka. Prvo se faktorskom analizom kulturna potrošnja ispitanika (N = 787) grupirala u dva temeljna skupa, javnu i privatnu kulturnu potrošnju, a na temelju čega su se kreirali njihovi agregatni indeksi. Drugi korak je uključivao hijerarhijsku regresijsku analizu kako bi se ustanovila prediktivnost socioekonomskih korelata u objašnjavanju razlika u tipovima kulturne potrošnje. Treći korak je uključivao usporedbu indeksa kulturne potrošnje među regijama u Hrvatskoj, uzimajući pritom u obzir indekse njihove razvijenosti. Rezultati provedenih analiza upućuju na statistički značajnu povezanost između indeksa kulturne potrošnje s više indikatora socioekonomskog statusa te s obrazovnim postignućem, spolom i rezidencijalnim statusom. Značajne razlike utvrđene su i između hrvatskih regija pri čemu su Zagreb i okolica te Rijeka i Gorski kotar jedine regije s iznadprosječnim vrijednostima na indeksima kulturne potrošnje te se može zaključiti da je kulturna potrošnja snažno vezana uz ukupnu razvijenost nekog prostora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SCOPUS
- SocINDEX (EBSCO)
- CSA SOCIOLOGICAL ABSTRACTS
- CSA WORLDWIDE POLITICAL SCIENCE ABSTRACTS
- CSA SOCIAL SERVICES ABSTRACT (SELECTIVE)