Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 885282

Nastavničke i znanstveno-istraživačke kompetencije mladih znanstvenika u Hrvatskoj


Ćulum, Bojana; Miočić, Ivana; Rončević, Nena
Nastavničke i znanstveno-istraživačke kompetencije mladih znanstvenika u Hrvatskoj // Nastava i istraživanje u profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika / Ledić, Jasminka ; Turk, Marko (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 61-112


CROSBI ID: 885282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastavničke i znanstveno-istraživačke kompetencije mladih znanstvenika u Hrvatskoj
(Teacher and research competencies of junior researchers in Croatia)

Autori
Ćulum, Bojana ; Miočić, Ivana ; Rončević, Nena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Nastava i istraživanje u profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika

Urednik/ci
Ledić, Jasminka ; Turk, Marko

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2017

Raspon stranica
61-112

ISBN
978-953-7975-55-5

Ključne riječi
visokoškolska nastava, istraživanje, mladi znanstvenici, nastavničke i znanstveno-istraživačke kompetencije
(teaching, research, junior researchers, teacher and research competencies)

Sažetak
Nastavničke i znanstveno-istraživačke kompetencije mladih znanstvenika u Hrvatskoj, rad je autorica Bojane Ćulum, Ivane Miočić i Nene Rončević u kojem se istražuje kako mladi znanstvenici procjenjuju važnost i ovladanost nastavničkim i znanstveno-istraživačkim kompetencijama pri čemu se koristi kombinirani istraživački pristup. Rezultati kvantitativne analize (uzorak 696 ispitanika – mladih znanstvenika) upućuju na visoko vrednovanje važnosti nastavničkim i znanstveno-istraživačkim kompetencijama, ali još višu procjenu njihove ovladanosti. U interpretaciji ovih rezultata autorice se priklanjaju pretpostavci manjka ozbiljne (samo)kritične procjene vlastitih kompetencija, kao i mogućnosti nepoznavanja kompleksnih mreža sposobnosti, znanja, vještina, stavova i vrijednosti koje ove kompetencije uključuju. Autorice također otvaraju mogućnost da mladi znanstvenici značajnim faktorom učenja koji doprinosi visokoj procjeni ovladanosti nastavničkim kompetencijama procjenjuju svoj osobni angažman u nastavi, odnosno iskustveno učenje. Upozoravaju da visoke procjene mladih znanstvenika o osobnoj ovladanosti nastavničkim kompetencijama mogu biti selektivno protumačene u smislu izostanka bilo kakve potrebe za daljnjim zalaganjem za unapređivanje kulture visokoškolske nastave u nacionalnom kontekstu te se zalažu za izbjegavanje takvoga scenarija i poticanje daljnjih istraživanja kako bi se utvrdilo koliko mladi znanstvenici poznaju pojedine (nastavničke i znanstveno-istraživačke) kompetencije ispitivane u ovom istraživanju. Međutim, autorice se i same uključuju u potragu za dodatnim objašnjenjem visokih procjena ovladanosti nastavničkim i znanstveno- istraživačkim kompetencijama analizirajući polustrukturirane fenomenološke intervjue (21 sudionik istraživanja) paradigmatskom analizom radi dobivanja dubljih uvida u individualna iskustva sudionika istraživanja i utvrđivanja općih tendencija i zajedničkih obrazaca povezanih s procesom stjecanja i razvoja (nastavničkih i znanstveno-istraživačkih) kompetencija mladih znanstvenika. Autorice upućuju na evidentnu diskrepanciju između rezultata kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja te u zaključnom dijelu rada iznose različite mogućnosti interpretacije rezultata i preporuke za daljnje djelovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Bojana Ćulum Ilić (autor)

Avatar Url Nena Rončević (autor)

Avatar Url Ivana Miočić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ćulum, Bojana; Miočić, Ivana; Rončević, Nena
Nastavničke i znanstveno-istraživačke kompetencije mladih znanstvenika u Hrvatskoj // Nastava i istraživanje u profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika / Ledić, Jasminka ; Turk, Marko (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 61-112
Ćulum, B., Miočić, I. & Rončević, N. (2017) Nastavničke i znanstveno-istraživačke kompetencije mladih znanstvenika u Hrvatskoj. U: Ledić, J. & Turk, M. (ur.) Nastava i istraživanje u profesionalnoj socijalizaciji mladih znanstvenika. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 61-112.
@inbook{inbook, author = {\'{C}ulum, Bojana and Mio\v{c}i\'{c}, Ivana and Ron\v{c}evi\'{c}, Nena}, year = {2017}, pages = {61-112}, keywords = {visoko\v{s}kolska nastava, istra\v{z}ivanje, mladi znanstvenici, nastavni\v{c}ke i znanstveno-istra\v{z}iva\v{c}ke kompetencije}, isbn = {978-953-7975-55-5}, title = {Nastavni\v{c}ke i znanstveno-istra\v{z}iva\v{c}ke kompetencije mladih znanstvenika u Hrvatskoj}, keyword = {visoko\v{s}kolska nastava, istra\v{z}ivanje, mladi znanstvenici, nastavni\v{c}ke i znanstveno-istra\v{z}iva\v{c}ke kompetencije}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {\'{C}ulum, Bojana and Mio\v{c}i\'{c}, Ivana and Ron\v{c}evi\'{c}, Nena}, year = {2017}, pages = {61-112}, keywords = {teaching, research, junior researchers, teacher and research competencies}, isbn = {978-953-7975-55-5}, title = {Teacher and research competencies of junior researchers in Croatia}, keyword = {teaching, research, junior researchers, teacher and research competencies}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font