Pregled bibliografske jedinice broj: 885231
Didaktički slogovi u percepciji i kogniciji glazbe: paralele s Jackendoffovim fonološkim ručkama
Didaktički slogovi u percepciji i kogniciji glazbe: paralele s Jackendoffovim fonološkim ručkama // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5: : budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti - zbornik radova
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2017. str. 153-173 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 885231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktički slogovi u percepciji i kogniciji glazbe: paralele s Jackendoffovim fonološkim ručkama
(Rhythmic and solfėge mnemonic syllables in music perception and cognition: parallels with Jackendoff's phonological handles)
Autori
Kiš Žuvela, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5: : budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti - zbornik radova
/ - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2017, 153-173
ISBN
978-953-7320-45-1
Skup
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.05.2017. - 20.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
didaktički slogovi, glazba, hipoteza o nesvjesnom značenju, fonološke ručke, percepcija, kognicija
(mnemonic syllables, music, Unconscious Meaning Hypothesis, phonological handles, perception, cognition)
Sažetak
Prema Jackendoffovoj hipotezi o nesvjesnom značenju, osvještavanje značenja moguće je tek aktivacijom fonetske komponente verbalnoga jezika. Iako sâm Jackendoff glazbi odriče mogućnost analognoga posredovanja pojmovnih značenja, istraživanje na uzorku od 196 studenata zagrebačke Muzičke akademije pokazalo je kako tijekom glazbenih aktivnosti (budućih) profesionalnih glazbenika didaktički slogovi, baš kao i riječi verbalnoga jezika, ipak mogu posredovati specifična glazbena značenja te funkcionirati kao fonetski okidači svijesti o značenju (fonološke ručke). Unutarnji izgovor didaktičkih slogova svjedoči i o shvaćanju tonalitetnih odnosa u višeznačnim kontekstima, kao i razlikama u percepciji i kogniciji glazbe s obzirom na metode i pristupe primijenjene u odgoju sluha ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Filologija