Pregled bibliografske jedinice broj: 885140
Košarka u primarnoj edukaciji
Košarka u primarnoj edukaciji, 2017., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 885140 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Košarka u primarnoj edukaciji
(Basketball in primary education)
Autori
Ćorić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
03.07
Godina
2017
Stranica
57
Mentor
Prskalo, Ivan
Neposredni voditelj
Kunješić Sušilović, Mateja
Ključne riječi
: primarna edukacija, košarka, košarkaška igra, elementarne igre, Nastavni plan i program TZK
(primary education, basketball, basketball game, elementary games, Physical education and sports syllabus)
Sažetak
Cilj ovog diplomskog rada bio je otkriti koliko je košarka zastupljena u primarnoj edukaciji kroz nastavne teme iz Nastavnog plana i programa, jesu li učitelji/ice upoznati s osnovama košarke te poznaju li i poštuju li pravila košarkaške igre, ispituje se i opremljenost dvorana potrebnim rekvizitima (košarkaške lopte, koševi…) za sat Tjelesne i zdravstvene kulture te se time uspoređuje opremljenost matične škole u gradu i područne škole na selu. Za potrebe ovog istraživanja uključen je uzorak od 41 učitelj/ica koji rade s učenicama od prvog do četvrtog razreda u gradskoj školi OŠ Josipa Antuna Ćolnića u gradu Đakovu i okolnim seoskim školama: OŠ Satnica Đakovačka, OŠ Josipa Kozaraca, OŠ Drenje, OŠ Gorjani i OŠ Tomašanci. Metodom anketnog upitnika, ispitanici su odgovarali na 30 postavljenih pitanja koja se odnose na zastupljenost košarke u primarnoj edukaciji. Rezultati istraživanja, prikazanih kroz metodologiju, pokazuju da košarka nije najomiljeniji sport učiteljima/icama u razrednoj nastavi. Međutim, od 41 ispitanika njih 25 (61%) odgovara kako je košarka slabo zastupljena u primarnoj edukaciji. Većina ispitanika, njih 51, 2% je u potpunosti upoznata s pravilima košarkaške igre („Dječja košarka). Zatim, po rezultatima je vidljivo kako ispitanici, njih 24 (58, 5%), smatraju da je učenicima potrebno 3 h TZK-a u 4.r OŠ. Učitelji/ice smatraju da učenici ne mogu dobaciti loptu do koša (56, 10% ispitanika) te da bi koš trebao biti spušten na visinu primjerenu uzrastu učenika (73, 17% ispitanika). Košarkaška lopta treba biti primjerena uzrastu učenika jer su u 1. i 2. razredu preteške za učenike te zbog toga učitelji radije biraju lakšu loptu poput odbojkaške ili gumene lopte. S obzirom na opremljenost škola, rezultati navedeni u metodologiji upućuju na manjak nastavnih sredstava i pomagala u dvorani gradske škole Josipa Antuna Ćolnića, dok je u seoskim školama situacija suprotna. Usprkos navedenom, ispitanici iz matične škole i područne imaju slične rezultate koji pokazuju dobru opremljenost s koševima i košarkaškim igralištima.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb