Pregled bibliografske jedinice broj: 884817
ANTISLIKA I ANTIFILM: Julije Knifer i Mihovil Pansini o slobodi u umjetnosti
ANTISLIKA I ANTIFILM: Julije Knifer i Mihovil Pansini o slobodi u umjetnosti // SLIKA I ANTISLIKA. Julije Knifer i problem reprezentacije / Purgar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Centar za vizualne studije (CVS), 2017. str. 245-265
CROSBI ID: 884817 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ANTISLIKA I ANTIFILM: Julije Knifer i Mihovil Pansini o slobodi u umjetnosti
(ANTIPICTURE AND ANTIMOVIE: Julije Knifer and Mihovil Pansini on Freedom in Art)
Autori
Krivak, Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
SLIKA I ANTISLIKA. Julije Knifer i problem reprezentacije
Urednik/ci
Purgar, Krešimir
Izdavač
Centar za vizualne studije (CVS)
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
245-265
ISBN
978-953-55420-3-2
Ključne riječi
slika, film, anti-slika, anti-slika, anti-film, Knifer, Pansini
(picture, movie, anti-picture, anti-movie, Knifer, Pansini)
Sažetak
Tekst pokušava dovesti u vezu neke od umjetničkih fenomena karakterističnih za (post)avangardnu umjetnost u Hrvatskoj 60-ih godina prošlog stoljeća. Proklamacijama i umjetničkim strategijama, tako, postaju bliski slikar Julije Knifer i filmski stvaratelj Mihovil Pansini. Prvi je za svoje meandre često isticao da ostvaruju namjeru za jednostavnošću i usmjeruju se prema monotonom ritmu, tj. reduciranju svih izražajnih sredstava na crnu i bijelu boju, te na vertikalne i horizontalne linije. Zato Knifer to svoje »slikarstvo»«, predodređeno shvaćanjem apsurda kao slobode, naziva anti- slikom. Njegova se takova »slika« usmjeruje tek na činjenicu vizualnosti sàme. Pansini, pak, teži radikalizaciji vizualne forme i napuštanju klasično poimanog filmskog jezika. On svoju strategiju posebice razvija u djelu naziva K-3, ili Čisto nebo bez oblaka. Tim ostvarenjem, kao i cjelokupnim teorijsko- artističkim pregnućem vezanim uz festival GEFF, Pansini je ovdašnji začetnik struje anti-filma. Najradikalniji izraz toga je Kariokineza, odnosno paljenje filmske trake. Obojica autora nastoje, međutim, svojim anti- stavom prema konvenciji, afirmirati umjetnost sàmu. Umjetnost kao sloboda istraživalačkog eksperimenta, metoda je i postupak kako »slikara« Knifera tako i »filmaša« Pansinija. Zastupnici anti-slike i anti-filma pretvaraju se u navlastite pro Ars osobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Povijest umjetnosti
Napomena
Tekst je rezultat projekta SLIKA I ANTISLIKA. Julije Knifer i problem reprezentacije Centra za vizualne studije u Zagrebu pod vodstvom Krešimira Purgara. Pdf-teksta (i knjige) zasad nije dostupan.