Pregled bibliografske jedinice broj: 884791
UTJECAJ GRANIČNE ČVRSTOĆE BRODSKOG TRUPA NA PROJEKTIRANJE GLAVNOG REBRA TANKERA PREMA HARMONIZIRANIM PRAVILIMA (IACS CSR BC&OT)
UTJECAJ GRANIČNE ČVRSTOĆE BRODSKOG TRUPA NA PROJEKTIRANJE GLAVNOG REBRA TANKERA PREMA HARMONIZIRANIM PRAVILIMA (IACS CSR BC&OT) // Proceedings of the SORTA 2016 - 22nd Symposium on Theory and Practice of Shipbuilding
Zagreb: Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 305-318 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 884791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ GRANIČNE ČVRSTOĆE BRODSKOG TRUPA NA PROJEKTIRANJE GLAVNOG REBRA TANKERA PREMA HARMONIZIRANIM PRAVILIMA (IACS CSR BC&OT)
(INFLUENCE OF HULL GIRDER ULTIMATE STRENGTH TO THE STRUCTURAL DESIGN OF A MIDSHIP SECTION OF OIL TANKER ACCORDING TO HARMONIZED RULES (IACS CSR BC&OT))
Autori
Prebeg, Pero ; Andrić, Jerolim ; Plavšić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings of the SORTA 2016 - 22nd Symposium on Theory and Practice of Shipbuilding
/ - Zagreb : Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, 2016, 305-318
Skup
22nd Symposium on Theory and Practice of Shipbuilding, In Memoriam prof. Leopold Sorta-SORTA 2016
Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 06.10.2016. - 08.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
granična čvrstoća trupa broda, višekriterijsko projektiranje, optimizacija
(hull girder ultimate strength, multi-criteria decision making, structural optimization)
Sažetak
Jedan od glavnih kriterija pri projektiranju konstrukcije glavnog rebra tankera jest zadovoljenje uzdužne granične čvrstoće trupa broda. Stupanjem na snagu harmoniziranih zajedničkih pravila za projektiranje konstrukcije brodova za prijevoz rasutog tereta i tankera za prijevoz nafte Međunarodnog udruženja klasifikacijskih društava (IACS CSR BC & OT), taj kriterij se proširio na provjeru i u oštećenim stanjima broda. U radu je provedena studija utjecaja kriterija granične čvrstoće trupa broda na dimenzije konstrukcijskih elemenata trupa broda na primjeru tankera uobičajene topologije i geometrije. Pri tome je provedena višeciljna optimizacija konstrukcije sa ciljem minimizacije mase te maksimizacije graničnog momenta savijanja pomoću programa DeMak i modula LUSA. Iz dobivene Pareto fronte slijedi da je kritično ograničenje za ovu konstrukciju tankera kriterij podobnosti graničnog momenta savijanja za neoštećeni model u slučaju progiba. U radu je ujedno provedena i usporedba proračuna granične čvrstoće broda pomoću programskog modula LUSA i programa MARS, klasifikacijskog društva Bureau Veritas, na primjeru nekoliko rješenja s Pareto fronte.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb