Pregled bibliografske jedinice broj: 884750
Prihvaćenost i prijateljstvo djece i mladih s teškoćama u razvoju
Prihvaćenost i prijateljstvo djece i mladih s teškoćama u razvoju // Društvena istraživanja, 22 (2013), 3; 435-453 doi:10.5559/di.22.3.03 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 884750 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prihvaćenost i prijateljstvo djece i mladih s teškoćama u razvoju
(Inclusion and Friendships of Children with Disabilities)
Autori
Žic Ralić, Anamarija ; Ljubas, Marina
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 22
(2013), 3;
435-453
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, socijalna prihvaćenost, prijateljstvo, vršnjaci
(children with disabilities, social acceptance, friemdship, peers)
Sažetak
Inkluzija djece s teškoćama u redovit sustav odgoja I obrazovanja svakako je povećala broj socijalnih interakcija između djece s teškoćama i bez teškoća u razvoju. Međutim, većina dosadašnjih istraživanja upućuje na nisku prihvaćenost djece s teškoćama u razvoju u vršnjačkom okruženju. Niža razina socijalne prihvaćenosti može utjecati na razvoj prijateljstva kao najvažnijeg odnosa s vršnjacima. Ovaj rad daje pregled istraživanja prirode pozitivnih vršnjačkih interakcija djece s teškoćama u razvoju, odnosno prihvaćanja i prijateljstva s djecom tipičnoga razvoja kao i s djecom koja također imaju poteškoće u razvoju. Djeca s teškoćama u razvoju, za razliku od tipičnih vršnjaka, često doživljavaju veće poteškoće u stvaranju i održavanju prijateljstva. Odgođen razvoj motoričkih, percepcijskih, kognitivnih, jezičnih, komunikacijskih i/ili socijalnih vještina vjerojatno pridonosi poteškoćama djece s teškoćama u razvoju u stvaranju trajnih prijateljstava. Rad nudi i pregled znanstvenih spoznaja o učinkovitosti istraživanih strategija u cilju socijalne prihvaćenosti i poticanja razvoja te održavanja prijateljstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Anamarija Žic-Ralić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SCOPUS,