Pregled bibliografske jedinice broj: 884745
Afrička glazba u nastavi Glazbene kulture
Afrička glazba u nastavi Glazbene kulture, 2017., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 884745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Afrička glazba u nastavi Glazbene kulture
(African Music in Music Education)
Autori
Čajtinović, Edvin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Umjetnička akademija u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
07.07
Godina
2017
Stranica
67
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Neposredni voditelj
Begić, Amir
Ključne riječi
nastava glazbe, interkulturalizam, glazbe svijeta, afrička glazba.
(music teaching, interculturalism, music of the world, African music.)
Sažetak
Pogledavši povijesni razvoj glazbene kulture može se vidjeti da su mnogi narodi sudjelovali u njenom stvaranju. Ispreplitanjem različitih kultura i različitih naroda razvijala se i glazbena kultura iz čega zaključujemo da je glazba multikulturalna umjetnost. Upoznavanjem vlastite kulture razvija se svijest o vlastitom kulturnom identitetu, a slušanjem glazbe drugog naroda upoznaje se i njegova kultura, što doprinosi razvoju interkulturalizma. Također, u razvoju učenikove interkulturalne kompetencije nastavnik ima najvažniju ulogu. U ovom radu naglasak se stavlja na primjenu afričke glazbe u nastavi Glazbene kulture. Afrička glazba raznolika je kao i njene kulture i narodi, a cvjetala je u mnogim autonomnim oblicima i oblikovana je od različitih utjecaja. Glazba je, osim toga, sastavni dio svakodnevnog života stanovnika Afrike. U okviru istraživačkog dijela ovoga rada provedeno je istraživanje u Osnovnoj školi „Antun i Stjepan Radić“ u Gunji. Istraživanje se odvijalo tijekom drugog polugodišta u školskoj godini 2016./2017. u petom i šestom razredu. Svrha istraživanja bila je utvrditi koliko su učenici zainteresirani za afričku glazbu i glazbe svijeta općenito te kakav je dojam na njih ostavila afrička glazba.Rezultati su pokazali da se nastava obogaćena upoznavanjem afričke glazbe i kulture svidjela učenicima i da su zainteresirani i za upoznavanje drugih glazbenih i kulturnih tradicija sa svih kontinenata. Smatramo da bi rezultati mogli biti smjernicama za napredak u kreiranju nastavnih programa, udžbenika za nastavu glazbe, ali i za drugačiji pristup učitelja nastavi glazbe. Pristup koji bi zasigurno doprinio razvoju interkulturalne kompetencije učenika današnje, suvremene škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek