Pregled bibliografske jedinice broj: 884744
Glazba različitih kultura u osnovnoškolskoj nastavi glazbe
Glazba različitih kultura u osnovnoškolskoj nastavi glazbe, 2017., diplomski rad, diplomski, Umjetnička akademija u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 884744 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazba različitih kultura u osnovnoškolskoj nastavi glazbe
(Music of different cultures in elementary school music education)
Autori
Tešanović, Robert
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Umjetnička akademija u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
07.07
Godina
2017
Stranica
48
Mentor
Ognjenović, Vuk
Neposredni voditelj
Begić, Amir
Ključne riječi
kultura, interkulturalizam, interkulturalna kompetencija, nastava glazbe, osnovna škola.
(culture, interculturalism, intercultural competence, music education, elementary school.)
Sažetak
U radu se polazi od novonastale potrebe za interkulturalnim odgojem i obrazovanjem, što podrazumijeva međusobno prihvaćanje i razumijevanje u kulturnom kontekstu. Predmet proučavanja je nastava Glazbene kulture, ali i bilo koji drugi oblik interkulturalnog odgoja na koji može utjecati glazbeni pedagog. Glavni pokretač prodora interkulturalnog odgoja i obrazovanja je urbanizacija, razvoj multimedije i interneta. Iako se prihvaćanje različitih kultura podrazumijeva u odgoju i obrazovanju, obrazovni sustav je dužan učeniku pružiti sve dostupne informacije zbog novonastale implementacije interkulturalizma u glazbi, ali i u mnoga druga područja. Glazba različitih kultura podrazumijeva bilo kakvu raznolikost u glazbeno-kulturnom smislu. Nastava glazbe je koncipirana prema temeljnim dokumentima za odgoj i obrazovanje u Republici Hrvatskoj pa je prema tome implementacija interkulturalizma u nastavi procijenjena u odnosu na njihov sadržaj. Rad se bavi isključivo osnovnoškolskim obrazovanjem, dakle razrednom (od 1. do 3. razreda) i predmetnom (od 4. do 8. razreda) nastavom glazbe u osnovnoj školi. Kvalitativna analiza je provedena na udžbenicima od 4. do 8. razreda kako bi se pokrio i definirao kompletan pristup tradicijskom sadržaju nastave Glazbene kulture, te procijenilo utječe li taj sadržaj na učenika razmjerno njegovim ciljem. Učitelje glazbe se poziva da samoinicijativno provode mjere u okviru svojih mogućnosti kako bi učenicima omogućili razvoj interkulturalne kompetencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek