Pregled bibliografske jedinice broj: 884526
Kvaliteta uključivanja učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj
Kvaliteta uključivanja učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj // 22. godišnja konferencija Hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem - Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe / Bernardić Pavlin, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 221-221 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 884526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta uključivanja učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj
(Quality of inclusive education of children and students with ADHD in regular primary and secondary schools in Croatia)
Autori
Frey Škrinjar, Jasmina ; Sekušak Galešev Snježana ; Masnjak Lea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. godišnja konferencija Hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem - Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe
/ Bernardić Pavlin, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 221-221
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. godišnja konferencija Hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem - Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
uključivanje/inkluzija ; ADHD ; redovne osnovne i srednje škole
(inclusion ; ADHD ; regular primary and secondary schools)
Sažetak
Djeca i mladi s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem (ADHD) imaju veći rizik od neadekvatne socijalne uključenosti i vjerojatnije je da će imati poteškoća u tranziciji kroz sve razine odgojno-obrazovnog sustava. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi broj učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj, istražiti prisutne modele uključenosti i njihovu kvalitetu. Istraživanje je provedeno od travnja do lipnja 2014. u 121 osnovnoj i srednjoj školi u Osijeku, Splitu i Zagrebu. Istraživanje je dio znanstvenog projekta „Ispitivanje socijalne uključenosti i kvalitete podrške u sustavima predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja za djecu i učenike s poremećajem iz autističnog spektra (PAS) i deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem (ADHD)“, sufinanciranim od strane Europske unije iz Europskog socijalnog fonda. Sudionici istraživanja bili su članovi stručnih timova (edukacijski-rehabilitatori, psiholozi, pedagozi, socijalni pedagozi i logopedi) koji su ispunjavali upitnik posebno konstruiran za potrebe ovog istraživanja („Upitnik za mjerenje kvalitete uključenosti učenika s poremećajima iz autističnog spektra i ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama“). Upitnik se sastojao od dva dijela, prvi dio obuhvaćao je pitanja o općim podacima o ustanovi, dok su se drugim dijelom upitnika dobivale specifične informacije o individualnom učeniku s ADHD-om (programima, organizaciji rada, stručnoj podršci vrsti suradnje s roditeljima, potrebama i ponašanjima). Rezultati pokazuju da se veći broj učenika s ADHD-om nalazi u osnovnim školama, ali je njihova zastupljenost značajno manja nego što se navodi u stranoj literaturi. U uzorku svih učenika osnovnih škola u sva tri grada (koje su sudjelovale u istraživanju) ukupno ima dijagnosticirano 449 učenika sa dijagnozom ADHD poremećaja (1.3%), dok je njihova zastupljenost u srednjim školama 0.8% (97 učenika). Prisutni su manje pozitivni stavovi prema uključivanju ovih učenika koji se razlikuju obzirom na tip ADHD poremećaja. Sustav podrške kroz različite aspekte je nedovoljan (ekipiranost stručnih timova, organizacija razreda, broj djece s teškoćama, nedovoljna educiranost osoblja itd.), što je u korelaciji i sa još uvijek prisutnom slabijom tolerancijom u školama prema ponašanjima koja čine ADHD poremećaj. Dobiveni rezultati ovog istraživanja vrlo su važni za izrađivanje smjernica a daljnje mjere i strategije za podizanje kvalitete uključivanja djece s teškoćama i postizanja jednakih mogućnosti za sve
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IPA4.1.2.2.02.01.c39
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb