Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 884526

Kvaliteta uključivanja učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj


Frey Škrinjar, Jasmina; Sekušak Galešev Snježana; Masnjak Lea
Kvaliteta uključivanja učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj // 22. godišnja konferencija Hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem - Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe / Bernardić Pavlin, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 221-221 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 884526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvaliteta uključivanja učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj
(Quality of inclusive education of children and students with ADHD in regular primary and secondary schools in Croatia)

Autori
Frey Škrinjar, Jasmina ; Sekušak Galešev Snježana ; Masnjak Lea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. godišnja konferencija Hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem - Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe / Bernardić Pavlin, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 221-221

ISBN
978-953-55079-4-9

Skup
22. godišnja konferencija Hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem - Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
uključivanje/inkluzija ; ADHD ; redovne osnovne i srednje škole
(inclusion ; ADHD ; regular primary and secondary schools)

Sažetak
Djeca i mladi s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem (ADHD) imaju veći rizik od neadekvatne socijalne uključenosti i vjerojatnije je da će imati poteškoća u tranziciji kroz sve razine odgojno-obrazovnog sustava. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi broj učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj, istražiti prisutne modele uključenosti i njihovu kvalitetu. Istraživanje je provedeno od travnja do lipnja 2014. u 121 osnovnoj i srednjoj školi u Osijeku, Splitu i Zagrebu. Istraživanje je dio znanstvenog projekta „Ispitivanje socijalne uključenosti i kvalitete podrške u sustavima predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja za djecu i učenike s poremećajem iz autističnog spektra (PAS) i deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem (ADHD)“, sufinanciranim od strane Europske unije iz Europskog socijalnog fonda. Sudionici istraživanja bili su članovi stručnih timova (edukacijski-rehabilitatori, psiholozi, pedagozi, socijalni pedagozi i logopedi) koji su ispunjavali upitnik posebno konstruiran za potrebe ovog istraživanja („Upitnik za mjerenje kvalitete uključenosti učenika s poremećajima iz autističnog spektra i ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama“). Upitnik se sastojao od dva dijela, prvi dio obuhvaćao je pitanja o općim podacima o ustanovi, dok su se drugim dijelom upitnika dobivale specifične informacije o individualnom učeniku s ADHD-om (programima, organizaciji rada, stručnoj podršci vrsti suradnje s roditeljima, potrebama i ponašanjima). Rezultati pokazuju da se veći broj učenika s ADHD-om nalazi u osnovnim školama, ali je njihova zastupljenost značajno manja nego što se navodi u stranoj literaturi. U uzorku svih učenika osnovnih škola u sva tri grada (koje su sudjelovale u istraživanju) ukupno ima dijagnosticirano 449 učenika sa dijagnozom ADHD poremećaja (1.3%), dok je njihova zastupljenost u srednjim školama 0.8% (97 učenika). Prisutni su manje pozitivni stavovi prema uključivanju ovih učenika koji se razlikuju obzirom na tip ADHD poremećaja. Sustav podrške kroz različite aspekte je nedovoljan (ekipiranost stručnih timova, organizacija razreda, broj djece s teškoćama, nedovoljna educiranost osoblja itd.), što je u korelaciji i sa još uvijek prisutnom slabijom tolerancijom u školama prema ponašanjima koja čine ADHD poremećaj. Dobiveni rezultati ovog istraživanja vrlo su važni za izrađivanje smjernica a daljnje mjere i strategije za podizanje kvalitete uključivanja djece s teškoćama i postizanja jednakih mogućnosti za sve

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Frey Škrinjar, Jasmina; Sekušak Galešev Snježana; Masnjak Lea
Kvaliteta uključivanja učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj // 22. godišnja konferencija Hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem - Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe / Bernardić Pavlin, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 221-221 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Frey Škrinjar, J., Sekušak Galešev Snježana & Masnjak Lea (2014) Kvaliteta uključivanja učenika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj. U: Bernardić Pavlin, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V. & Vlahović-Štetić, V. (ur.)22. godišnja konferencija Hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem - Kako obrazovanju dodati boju? - uloga i izazovi za psihologe.
@article{article, author = {Frey \v{S}krinjar, Jasmina}, year = {2014}, pages = {221-221}, keywords = {uklju\v{c}ivanje/inkluzija, ADHD, redovne osnovne i srednje \v{s}kole}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Kvaliteta uklju\v{c}ivanja u\v{c}enika s ADHD-om u redovnim osnovnim i srednjim \v{s}kolama u Hrvatskoj}, keyword = {uklju\v{c}ivanje/inkluzija, ADHD, redovne osnovne i srednje \v{s}kole}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Frey \v{S}krinjar, Jasmina}, year = {2014}, pages = {221-221}, keywords = {inclusion, ADHD, regular primary and secondary schools}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Quality of inclusive education of children and students with ADHD in regular primary and secondary schools in Croatia}, keyword = {inclusion, ADHD, regular primary and secondary schools}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font