Pregled bibliografske jedinice broj: 884371
Poticajno životno okruženje i podrška za odrasle osobe s poremećajima iz autističnog spektra
Poticajno životno okruženje i podrška za odrasle osobe s poremećajima iz autističnog spektra // Knjiga sažetaka 6. hrvatskog psihijatrijskog kongresa s međunarodnim sudjelovanjem Hrvatska psihijatrija u kontekstu etičko-pravnih i društvenih propitivanja
Zagreb, Hrvatska, 2014. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 884371 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticajno životno okruženje i podrška za odrasle osobe s poremećajima iz autističnog spektra
(Encouraging living environment and support for adults with autistic spectrum disorder)
Autori
Vragović, Renata ; Frey Škrinjar, Jasmina ; Fulgosi-Masnjak, Rea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 6. hrvatskog psihijatrijskog kongresa s međunarodnim sudjelovanjem Hrvatska psihijatrija u kontekstu etičko-pravnih i društvenih propitivanja
/ - , 2014
Skup
Šesti hrvatski psihijatrijski kongres s međunarodnim sudjelovanjem, Hrvatska psihijatrija u kontekstu etičko-pravnih i društvenih propitivanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.10.2014. - 11.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odrasle osobe s poremećajima iz autističnog spektra ; deinstitucionalizacija ; program stanovanja uz podršku ; adaptivno ponašanje i socijalne kompetencije
(adults with ASD ; deinstitutionalization ; program of supported living ; adaptive behavior and social competences)
Sažetak
Socijalni model, odnosno inkluzivni pristup u rehabilitaciji odraslih osoba s poremećajem iz autističnog spektra porazumijeva deinstitucionalizaciju tj pružanje podrške u programima stanovanja u zajednici. Osiguravanje sveobuhvatne, primjerene podrške i objektivizacija evaluacije kvalitete te podrške predstavljaju važan profesionalni izazov davateljima takvih usluga. Cilj ovog rada je prikaz trogodišnjeg praćenja promjena u adaptivnom ponašanju kod pet deinstitucionaliziranih mlađih ženskih osoba s autizmom. Sudionice ovog istraživanja provele veći do života u instituciji i osobe su s vro niskom razinom komunikacijskih sposobnosti i adaptivnih vještina. Rezultati su analizirani na skupnoj i na individualnim razinama, a utvrđene su promjene u adaptivnom ponašanju, kako na područjima na kojima su ciljano podučavane, tako i na drugim područjima. Rezultati ukazuju na pozitivne , statistički značajne, promjene u području onih vještina i oblika ponašanja na koja se ciljano djelovalo, ali i na posredne pozitivne promjene u području socijalnih kompetencija kao ishoda stimulativnijeg i primjereno strukturiranog okruženja. Ovi nalazi idu u prilog stajalištu da niska postignuća na planu komunikacije i problemi u ponašanju nisu prepreka za življenje u zajednici ako je program stanovanja uz podršku kreiran osobno usmjerenim planiranjem, a na temelju procjena adaptivnog ponašanja i potrebne razine emocionalne podrške. Ovo istraživanje, ujedno, daje i smjernice za dalje promišljanje i kreiranje individualizirane podrške u potpomognutom stanovanju u zajednici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb