Pregled bibliografske jedinice broj: 884341
Za objektivniju procjenu u proučavanju moralnog odgoja učenika. Dr. Ranka Peašinović: Pedagoška funkcija nastavnika u moralnom razvoju učenika. Institut za pedagoška istraživanja - Prosveta. Beograd, 1976., str. 215
Za objektivniju procjenu u proučavanju moralnog odgoja učenika. Dr. Ranka Peašinović: Pedagoška funkcija nastavnika u moralnom razvoju učenika. Institut za pedagoška istraživanja - Prosveta. Beograd, 1976., str. 215 // Pedagoški rad, XXXIII (CXIX) (1978), 1-2; 84-87 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)
CROSBI ID: 884341 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Za objektivniju procjenu u proučavanju moralnog odgoja učenika. Dr. Ranka Peašinović: Pedagoška funkcija nastavnika u moralnom razvoju učenika. Institut za pedagoška istraživanja - Prosveta. Beograd, 1976., str. 215
(For a more objective assessment in the study of moral education of students)
Autori
Silov, Mile
Izvornik
Pedagoški rad (0031-384X) XXXIII (CXIX)
(1978), 1-2;
84-87
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, stručni
Ključne riječi
Ranka Peašinović ; objektivna procjena ; učenik ; moralni odgoj ; pedagoška funkcija ; učitelj
(Ranka Pešinović ; objective evaluation ; disciple ; moral education ; pedagogical function ; teacher)
Sažetak
Autor prikaza polazi od tvrdnje da od sedamdesetih godina XX. stoljeća u republikama i pokrajinama jugoslavenske države postaje aktualno pitanje zanemarivanja moralnog formiranja ličnosti mladih. Do tada je postojalo uvjerenje da su društveno-ekonomski odnosi dovoljan i odlučujući faktor u moralnom formiranju ličnosti. Knjiga dr. sc. Ranke Peašinović "Pedagoška funkcija nastavnika u moralnom razvoju učenika" je za tisak priređena doktorska disertacija iste autorice. Temeljni cilj autorice je dokazati važnost uloge učitelja u moralnom razvoju učenika. Originalna je metodologija kojom autorica dokazuje postavljene hipoteze (str. 91-92). Naime, autorica knjige u svojoj doktorskoj disertaciji koristi planirani eksperiment s paralelnim približno ujednačenim grupama. Empirijsko istraživanje je provedeno u prvom polugodištu šk. god. 1972/73. u četiri beogradske osnovne škole. Dokazana je "zavisnost između nekih aspekata pedagoške funkcije nastavnika (programiranja, praćenja, usmjeravanja i vrednovanja) u moralnom formiranju učenika i njihovog moralnog razvoja..." (Peašinović, 1976, str. 141). R. Peašinović je svojom doktorskom disertacijom dokazala da je moguće ostvariti uspjeh u moralnom odgoju učenika, naravno, uz realizaciju brojnih zahtjeva od kojih efikasnija pedagoška uloga nastavnika ima posebno značenje" (str. 86). Recenzenti knjige R. Peašinović su poznati pedagozi: dr. sc. Vladimir Mužić, dr. sc. Ante Vukasović i dr. sc. Pero Šimleša.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija