Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 884324

Analiza utjecaja TEACCH programa poučavanja na razlike u strategijama svladavanja profesionalnog sagorijevanja edukacijskih rehabilitatora


Frey Škrinjar, Jasmina; Župan Galić, Markica
Analiza utjecaja TEACCH programa poučavanja na razlike u strategijama svladavanja profesionalnog sagorijevanja edukacijskih rehabilitatora // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48 (2012), 2; 13-22 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 884324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza utjecaja TEACCH programa poučavanja na razlike u strategijama svladavanja profesionalnog sagorijevanja edukacijskih rehabilitatora
(The analysis of the influence of the TEACCH program on the differences in burnout coping strategies of the educational rehabilitators)

Autori
Frey Škrinjar, Jasmina ; Župan Galić, Markica

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 48 (2012), 2; 13-22

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
strategije svladavanja profesionalnog sagorijevanja ; edukacijski rehabilitatori ; poremećaji iz autističnog spektra
(burnout coping strategies ; educational rehabilitators ; autism)

Sažetak
Profesionalno sagorijevanje u zanimanjima pomagača u nizu provedenih istraživanja ukazuje da se promjenom organizacijskih uvjeta rada može utjecati na njegovu pojavnost. Uvođenjem programa podučavanja prema TEACCH principima u radu s djecom s autizmom htjeli smo između ostalih ispitivanih varijabli načiniti analizu razlika načina svladavanja profesionalnog sagorijevanja nakon provođenja specifičnog edukacijsko rehabilitacijskog programa za djecu s autizmom. Uzorak je obuhvatio 12 edukacijskih rehabilitatora zaposlenih u Podružnici osnovnog školovanja i osposobljavanja djece i mladeži s autističnim poremećajem pri Centru za autizam u Zagrebu. Prije samog istraživanja, ispitanici su dodatno obučavani za provođenje strukturiranih programa podrške za djecu s autizmom . Ispitivanje je provedeno u dvije vremenske točke. Primijenjena je Skala procjene strategija svladavanja profesionalnog stresa (Škrinjar, Fulgosi-Masnjak 1994., prema Straßmeier, 1989). Za utvrđivanje razlika između uzoraka na svim skupovima varijabli primijenjena je metoda robusne diskriminacijske analize (Nikolić, 1991). Analiza kvalitativnih i kvantitativnih promjena jednog uzorka ispitanika opisanih jednim skupom varijabli u dvije vremenske točke učinjena je primjenom programa PROM (Nikolić, 1997). Rezultati dobiveni na pojedinim varijablama ovog instrumenta nisu pokazali statistički značajne promjene na kvalitativnoj i kvantitativnoj razini. Možemo reći da primjena TEACCH programa poučavanja za djecu s autizmom nije imala statistički značaj utjecaj na razliku u načinu suočavanja s profesionalnim sagorijevanjem edukatora iz uzorka. Pomaci pozitivnih rezultata odgovora na pojedinim varijablama kvalitativne razine ukazuju da se s obzirom na pojedine faktore coping strategija svladavanja profesionalnog stresa ispitanice iz uzorka koriste emocionalno orijentiranim coping strategijama, odnosno da se još uvijek nalaze u prvoj fazi suočavanja sa stresnim situacijama na radnom mjestu (Lazarus, Folkman, 2004). Također, uvođenjem TEACCH programa poučavanja spremnije su aktivnije se, problemski suočiti sa stresorima u radu te pokazuju tendenciju dokazivanja na drugim područjima življenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Frey Škrinjar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Frey Škrinjar, Jasmina; Župan Galić, Markica
Analiza utjecaja TEACCH programa poučavanja na razlike u strategijama svladavanja profesionalnog sagorijevanja edukacijskih rehabilitatora // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48 (2012), 2; 13-22 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Frey Škrinjar, J. & Župan Galić, M. (2012) Analiza utjecaja TEACCH programa poučavanja na razlike u strategijama svladavanja profesionalnog sagorijevanja edukacijskih rehabilitatora. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48 (2), 13-22.
@article{article, author = {Frey \v{S}krinjar, Jasmina and \v{Z}upan Gali\'{c}, Markica}, year = {2012}, pages = {13-22}, keywords = {strategije svladavanja profesionalnog sagorijevanja, edukacijski rehabilitatori, poreme\'{c}aji iz autisti\v{c}nog spektra}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {48}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Analiza utjecaja TEACCH programa pou\v{c}avanja na razlike u strategijama svladavanja profesionalnog sagorijevanja edukacijskih rehabilitatora}, keyword = {strategije svladavanja profesionalnog sagorijevanja, edukacijski rehabilitatori, poreme\'{c}aji iz autisti\v{c}nog spektra} }
@article{article, author = {Frey \v{S}krinjar, Jasmina and \v{Z}upan Gali\'{c}, Markica}, year = {2012}, pages = {13-22}, keywords = {burnout coping strategies, educational rehabilitators, autism}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {48}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {The analysis of the influence of the TEACCH program on the differences in burnout coping strategies of the educational rehabilitators}, keyword = {burnout coping strategies, educational rehabilitators, autism} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • SCOPUS
  • EBSCO
  • PsycINFO
  • ERIH
  • DOAJ
  • Index Copernicus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font