Pregled bibliografske jedinice broj: 884324
Analiza utjecaja TEACCH programa poučavanja na razlike u strategijama svladavanja profesionalnog sagorijevanja edukacijskih rehabilitatora
Analiza utjecaja TEACCH programa poučavanja na razlike u strategijama svladavanja profesionalnog sagorijevanja edukacijskih rehabilitatora // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48 (2012), 2; 13-22 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 884324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza utjecaja TEACCH programa poučavanja na razlike u strategijama svladavanja profesionalnog sagorijevanja edukacijskih rehabilitatora
(The analysis of the influence of the TEACCH program on the differences in burnout coping strategies of the educational rehabilitators)
Autori
Frey Škrinjar, Jasmina ; Župan Galić, Markica
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 48
(2012), 2;
13-22
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
strategije svladavanja profesionalnog sagorijevanja ; edukacijski rehabilitatori ; poremećaji iz autističnog spektra
(burnout coping strategies ; educational rehabilitators ; autism)
Sažetak
Profesionalno sagorijevanje u zanimanjima pomagača u nizu provedenih istraživanja ukazuje da se promjenom organizacijskih uvjeta rada može utjecati na njegovu pojavnost. Uvođenjem programa podučavanja prema TEACCH principima u radu s djecom s autizmom htjeli smo između ostalih ispitivanih varijabli načiniti analizu razlika načina svladavanja profesionalnog sagorijevanja nakon provođenja specifičnog edukacijsko rehabilitacijskog programa za djecu s autizmom. Uzorak je obuhvatio 12 edukacijskih rehabilitatora zaposlenih u Podružnici osnovnog školovanja i osposobljavanja djece i mladeži s autističnim poremećajem pri Centru za autizam u Zagrebu. Prije samog istraživanja, ispitanici su dodatno obučavani za provođenje strukturiranih programa podrške za djecu s autizmom . Ispitivanje je provedeno u dvije vremenske točke. Primijenjena je Skala procjene strategija svladavanja profesionalnog stresa (Škrinjar, Fulgosi-Masnjak 1994., prema Straßmeier, 1989). Za utvrđivanje razlika između uzoraka na svim skupovima varijabli primijenjena je metoda robusne diskriminacijske analize (Nikolić, 1991). Analiza kvalitativnih i kvantitativnih promjena jednog uzorka ispitanika opisanih jednim skupom varijabli u dvije vremenske točke učinjena je primjenom programa PROM (Nikolić, 1997). Rezultati dobiveni na pojedinim varijablama ovog instrumenta nisu pokazali statistički značajne promjene na kvalitativnoj i kvantitativnoj razini. Možemo reći da primjena TEACCH programa poučavanja za djecu s autizmom nije imala statistički značaj utjecaj na razliku u načinu suočavanja s profesionalnim sagorijevanjem edukatora iz uzorka. Pomaci pozitivnih rezultata odgovora na pojedinim varijablama kvalitativne razine ukazuju da se s obzirom na pojedine faktore coping strategija svladavanja profesionalnog stresa ispitanice iz uzorka koriste emocionalno orijentiranim coping strategijama, odnosno da se još uvijek nalaze u prvoj fazi suočavanja sa stresnim situacijama na radnom mjestu (Lazarus, Folkman, 2004). Također, uvođenjem TEACCH programa poučavanja spremnije su aktivnije se, problemski suočiti sa stresorima u radu te pokazuju tendenciju dokazivanja na drugim područjima življenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Frey Škrinjar
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- SCOPUS
- EBSCO
- PsycINFO
- ERIH
- DOAJ
- Index Copernicus