Pregled bibliografske jedinice broj: 883865
Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja
Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja // Društvena istraživanja, 26 (2017), 2; 227-248 doi:10.5559/di.26.2.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 883865 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalne odrednice iscrpljenosti i zadovoljstva poslom predmetnih učitelja
(Emotional Determinants of Exhaustion and Job Satisfaction of Elementary School Teachers)
Autori
Macuka, Ivana ; Burić, Irena ; Batur, Ivana
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 26
(2017), 2;
227-248
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
predmetni učitelji, emocije, emocionalni napor, emocionalna iscrpljenost, zadovoljstvo poslom
(teachers, emotions, emotional labor, emotional exhaustion, job satisfaction)
Sažetak
Učiteljska profesija zasigurno spada u emocionalno zahtjevne profesije, a učitelji u svom radu mogu doživjeti širok raspon ugodnih i neugodnih emocija značajnog intenziteta. Doživljene emocije, kao i način na koji učitelji reguliraju svoje emocije mogu značajno utjecati na dobrobit učitelja, sagorijevanje na poslu, zadovoljstvo poslom te zadržavanje u učiteljskoj profesiji. Cilj ovog rada je bio ispitati doprinos različitih pozitivnih i negativnih emocija učitelja (u odnosu s učenicima, roditeljima, osobljem škole i obrazovnim sustavom) i strategija emocionalnog napora koje učitelji koriste kako bi regulirali svoje emocije (površinske, dubinske, te autentične strategije emocionalnog napora) u objašnjenju emocionalne iscrpljenosti (kao ključne komponente sagorijevanja) i zadovoljstva poslom kod učitelja. U istraživanju je sudjelovalo 505 učitelja predmetne nastave (od 5.– 8. razreda osnovne škole. Hijerarhijskim regresijskim analizama utvrđeno je da su određene emocije učitelja i strategije emocionalnog napora značajne samostalne odrednice emocionalne iscrpljenosti učitelja i zadovoljstva poslom. Učitelji koji doživljavaju intenzivnije negativne emocije (umor, ljutnju i razočaranost) i češće se služe površinskom strategijom emocionalnog napora izvješćuju o višoj razini emocionalne iscrpljenosti. Nadalje, učitelji koji u odnosu s učenicima češće doživljavaju pozitivne emocije (radost i ponos) i češće koriste autentične strategije emocionalnog napora su zadovoljniji poslom. S druge strane, manje su zadovoljni poslom učitelji koji u radu s učenicima češće doživljavaju umor, razočaranost obrazovnim sustavom te češće koriste površinsku strategiju emocionalnog napora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus