Pregled bibliografske jedinice broj: 883750
Knjiga aktuelnog društvenog i pedagoškog trenutka: Mr Manon Giron: Školski pedagog i inovacije. Izdavački centar, Rijeka, 1988, svega 115 str.
Knjiga aktuelnog društvenog i pedagoškog trenutka: Mr Manon Giron: Školski pedagog i inovacije. Izdavački centar, Rijeka, 1988, svega 115 str. // Inovacija u nastavi, VI (1988) (1988), 4; 320-321 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)
CROSBI ID: 883750 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Knjiga aktuelnog društvenog i pedagoškog trenutka: Mr Manon Giron: Školski pedagog i inovacije. Izdavački centar, Rijeka, 1988, svega 115 str.
(Book of current social and pedagogical moment: Mr. sc. Manon Giron: School pedagogue and innovation.)
Autori
Silov, Mile
Izvornik
Inovacija u nastavi (0352-2334) VI (1988)
(1988), 4;
320-321
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, stručni
Ključne riječi
Manon Giron ; školski pedagog ; inovacije ; društvena kriza ; razvojno-pedagoška služba
(Manon Giron ; School pedagogue ; innovations ; Social crisis ; developmental pedagogical service)
Sažetak
Autor je prikazao knjigu mr. Manon Giron: Školski pedagog i inovacije. Izdavački centar Rijeka, Rijeka, 1988. godine. Prvo je iznio tvrdnju da je "jugoslavensko socijalističko društvo u sveopćoj krizi koja je zahvatila sve njegove podsisteme" (str. 320). Kriza se prevladava reformama, što u praksi znači "nužnost poticanja znanosti, istraživanja, inovacija, kreativnosti i stvaralaštva" (str. 320). Knjiga M. Giron je knjiga aktualnog društvenog i pedagoškog trenutka. Zašto? Pokazuje kako se tvrdnja o prevladavanju krize pomoću ulaganja u znanost, istraživanje, inovacije, kreativnost i stvaralaštvo može prepoznati i u ulozi razvojno-pedagoške službe u školi. Djelo mr. Manon Giron na teorijskom i praktičnom planu pomaže da "školski pedagozi kvalitetnije nego do sada analiziraju istraživačko-inovacijsku funkciju u odgoju i obrazovanju" (str. 320). M. Giron je prvo odredila cilj istraživanja osnovne teme: školski pedagog i inovacije. Zatim je, logično, odredila zadatak istraživanja: proučiti metode i oblike rada školskog pedagoga u kontekstu uvođenja inovacija u nastavi. Vrlo originalno je provedeno istraživanje na hotimično odabranom uzorku u Osnovnoj školi "Ljubomir Mrakovčić" u Opatiji. U suradnji sa školskim pedagogom u spomenutoj školi sustavno je praćena primjena tri nastavne inovacije: obrazovna televizija, grupa nivoa i mikronastava. Nije u potpunosti potvrđena afirmativna hipoteza da će primjena tri inovacije bitno utjecati na efekte učenja. Na retestu razlika se pokazala značajnom u slučaju primjene tv emisija, dok je kod grupe nivoa bila neznatna. Pozitivni rezultati pokazali su se u primjeni mikronastave. Nastavnici su pokazali pozitivan odnos prema sudjelovanju u istraživanju. Autorica izvodi zaključak da je uvođenje inovacija u nastavi "bilo posljedica djelovanja dva faktora: nastavnika i školskog pedagoga" (str. 321).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija