Pregled bibliografske jedinice broj: 883732
Paulo Freire i pedagogija obespravljenih
Paulo Freire i pedagogija obespravljenih // Naša riječ (Rab), VII (2015), 13; 9-11 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 883732 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Paulo Freire i pedagogija obespravljenih
(Paulo Freire and pedagogy of the disadvantaged)
Autori
Silov, Mile
Izvornik
Naša riječ (Rab) (1847-5035) VII
(2015), 13;
9-11
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Paulo Freire ; učitelj ; pedagog ; humanist ; pedagogija obespravljenih
(Paulo Freire ; teacher ; pedagogue ; humanist ; pedagogy of the disadvantaged)
Sažetak
Paulo Freire (1921.-1997.) bio je brazilski učitelj, pedagog i humanist. Rođen je u obitelji srednje klase koja je osiromašila u vrijeme velike ekonomske krize u razdoblju 1929. - 1933. godine. Složene društvene i obiteljske (ne)prilike utjecale su na Freire- ove poglede na društvo, život i obrazovanje. Utemeljio je smjer u pedagogiji koji je nazvan pedagogija obespravljenih. Freire-ove pogleda na odgoj, obrazovanje i pedagogiju možemo shvatiti analizom društvenih, gospodarskih, političkih i prosvjetnih uvjeta 60-tih i 70-tih godina XX. stoljeća u Latinskoj Americi. Odgovori na takve (ne)prilike u državama Latinske Amerike bili su različiti, na primjer, ideja oslobođenja u formi revolucije (Che Guevara, gerilski pokreti), religija oslobođenja (pater Camilo Torres i dr.) i pedagogija oslobođenja (P. Freire). Pedagogijom oslobođenja P. Freire je dokazao da i odgoj, obrazovanje i škola mogu biti u funkciji društvenih promjena. Autor dokazuje da pedagogija obespravljenih ispunjava osnovne kriterije kojima definiramo ideologiju fašizma: militarizam (dominacija vojske), politička indoktrinacija i sprega konzervativnih društvenih snaga i klerikalizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija