Pregled bibliografske jedinice broj: 883687
Vrednovanje učenika mlađe školske dobi u nastavi Glazbene kulture
Vrednovanje učenika mlađe školske dobi u nastavi Glazbene kulture, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 883687 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje učenika mlađe školske dobi u nastavi Glazbene kulture
(Assessment of young school-age childrenin in Music instruction)
Autori
Mihaljević, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
03.07
Godina
2017
Stranica
86
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
nastava glazbe, područja u nastavi glazbe, vrednovanje, ocjenjivanje
(Music, teaching areas of Music teaching, assessment, grading)
Sažetak
Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu iz 2006./07. godine nastava Glazbene kulture provodi se prema otvorenom modelu. Učenici se kroz otvoreni model u nastavi glazbe susreću s područjima pjevanja, sviranja, slušanja glazbe i elementima glazbene kreativnosti/glazbenim igrama. Područje slušanja glazbe, koje je jedino obvezno područje, je područje koje razvija učenikov glazbeni ukus i utječe na njegovu sposobnost uspostavljanja kriterija za kritičko i estetski utemeljeno procjenjivanje glazbe. Opisane su dokimološke spoznaje o nastavi glazbe, te su opisani dokimološki termini. Vrednovanje učenika se odnosi na praćenje, provjeravanje i ocjenjivanje. Pri ocjenjivanju učenika, učitelji moraju u obzir uzeti urođene glazbene sposobnosti učenika. U okviru diplomskog rada provedeno je istraživanje u OŠ Matije Petra Katančića u Valpovu. Podatci su prikupljeni pomoću postupka sustavnog promatranja (gdje je praćeno šest nastavnih sati Glazbene kulture) i anketiranja kojemu je pristupilo 58 ispitanika, a kao instrumenti istraživanja korišteni su dnevnik praćenja i anketni upitnik koji su ispunili učitelji različitih dijelova Hrvatske. Svrha istraživanja je bila dobivanje povratne informacije o mišljenju i načinima vrednovanja učenika mlađe školske dobi u nastavi Glazbene kulture. Rezultati istraživanja su pokazali djelomično provođenje otvorenog modela nastave glazbe (gdje je u središtu pjevanje, a ne sviranje), te slabo poznavanje metodičkih uputa za ocjenjivanje učenika kao i poznavanje uvodnog dijela Nastavnog plana i programa za osnovnu školu koji se odnosi na Glazbenu kulturu. Potrebna je temeljitija dokimološka priprema budućih i sadašnjih učitelja za unaprjeđenje nastave Glazbene kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek