Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 883685

Zavičajna narodna glazba u nastavi Glazbene kulture


Liščić, Dinka
Zavičajna narodna glazba u nastavi Glazbene kulture, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 883685 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zavičajna narodna glazba u nastavi Glazbene kulture
(Teaching regional folk music in elementary music education)

Autori
Liščić, Dinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
03.07

Godina
2017

Stranica
125

Mentor
Šulentić Begić, Jasna

Ključne riječi
nastava Glazbene kulture, tradicijska baština, zavičajne regije, međupredmetno povezivanje, korelacij
(classes of Music education, traditional heritage, cultural regions, inter subject cohesion, correlation)

Sažetak
Kulturna je baština dio povijesti svakog naroda te sadrži brojne elemente i vrijednosti kojima svaki narod čuva i ponosno ističe svoj identitet. Očuvanjem i promicanjem kulturne baštine osiguravamo egzistenciju raznolikih naroda te prenošenje tih spoznaja na one čije vrijeme tek dolazi i koji će kulturnu baštinu proširivati. U današnje vrijeme potrebno je implementirati kulturnu baštinu u nastavu kako bi učenici, od malih nogu, znali po čemu je njihov zavičaj toliko značajan. Ovim je akcijskim istraživanjem provedena implementacija zavičajne narodne glazbe u nastavu Glazbene kulture te su anketnim upitnikom nakon održanih sati ispitana učenička mišljenja o ovakvoj nastavi. Akcijsko je istraživanje provedeno u ožujku 2017. godine u jednoj vinkovačkoj osnovnoj školi (Osnovna škola Ivana Mažuranića) tijekom 12 sati nastave Glazbene kulture odnosno tijekom četiri sata u svakom razredu. Istraživanjem su obuhvaćena 64 učenika prvog, drugog i trećeg razreda. Na svakom satu upoznavao se nastavni sadržaj zavičajne narodne glazbe različitih regija Republike Hrvatske. Cilj istraživanja bio je uvidjeti učenički interes za određeno nastavno područje u nastavi Glazbene kulture i učeničku preferenciju za pojedine elemente tradicijske baštine kao što su pjesme, skladbe, plesovi, nošnje, instrumenti, ali i pojedine regije Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazali su da se učenicima svidjela nastava Glazbene kulture u koju su bili implementirani elementi hrvatske tradicijske baštine zavičajnih regija Republike Hrvatske te su na takvu vrstu nastave pozitivno reagirali i aktivno u njoj sudjelovali. Najviše im se svidjelo pjevanje tradicijskih pjesama, zatim nošnje i instrumenti te slušanje tradicijskih skladbi. Zavičajna regija koja se učenicima najviše svidjela jest Dalmacija. Sljedeća je Slavonija, Baranja i Srijem, zatim Središnja i sjeverozapadna Hrvatska te na kraju Međimurje i Podravina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Jasna Šulentić Begić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Liščić, Dinka
Zavičajna narodna glazba u nastavi Glazbene kulture, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Liščić, D. (2017) 'Zavičajna narodna glazba u nastavi Glazbene kulture', diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Li\v{s}\v{c}i\'{c}, Dinka}, year = {2017}, pages = {125}, keywords = {nastava Glazbene kulture, tradicijska ba\v{s}tina, zavi\v{c}ajne regije, me\djupredmetno povezivanje, korelacij}, title = {Zavi\v{c}ajna narodna glazba u nastavi Glazbene kulture}, keyword = {nastava Glazbene kulture, tradicijska ba\v{s}tina, zavi\v{c}ajne regije, me\djupredmetno povezivanje, korelacij}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Li\v{s}\v{c}i\'{c}, Dinka}, year = {2017}, pages = {125}, keywords = {classes of Music education, traditional heritage, cultural regions, inter subject cohesion, correlation}, title = {Teaching regional folk music in elementary music education}, keyword = {classes of Music education, traditional heritage, cultural regions, inter subject cohesion, correlation}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font