Pregled bibliografske jedinice broj: 883367
Moralno rasuđivanje u marketinškom oglašavanju
Moralno rasuđivanje u marketinškom oglašavanju // Ekonomski vjesnik : časopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku, XXX (2017), 1/2017; 239-248 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 883367 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Moralno rasuđivanje u marketinškom oglašavanju
(Moral Judgement in Marketing Advertising)
Autori
Balog, Antal ; Leko, Donata
Izvornik
Ekonomski vjesnik : časopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku (0353-359X) XXX
(2017), 1/2017;
239-248
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
marketinško oglašavanje, moralno rasuđivanje poslovna etika
(Marketing advertising, moral judgment, business ethics)
Sažetak
Kao dio promotivnih aktivnosti poslovnih subjekata marketinško oglašavanje ima osnovnu svrhu ubrzavanje tržišnih procesa u razmjeni dobara i usluga. U uvjetima složenih društvenih i ekonomskih interakcija ekonomskih aktera, u marketinškom procesu međusobno se prepliću i suprotstavljaju interesi pojedinih poslovnih subjekata. Sukobljavanjem interesa dionika u procesu ekonomske razmjene, prelama se i jedan broj općih društvenih vrijednosti, ponajviše vrijednosti slobode, autonomije, pravednosti, povjerenja, istinoljubivosti i blagostanja. Uspješno usklađivanje ekonomskih interesa dionika marketinškog procesa i vrijednosti kojima su se priklonili, orijentirano je prema nekom od dominirajućih etičkih teorija, primjerice utilitarističkoj, deontološkoj ili u nekoj drugoj teoriji. Cilj je ovog rada uočiti najčešća gledišta moralnoga postupanja u području poslovnoga oglašavanja, kao što su istinitost oglašavanja, manipulacije potrošača uz moguće prateće prisile, paternalizam u poslovnom oglašavanju, sprječavanje oglašavanja i distribucija moralne odgovornosti u oglašavanju. Međusobno uravnoteženje navedenih moralnih gledišta marketinškoga oglašavanja, omogućuje poslovnome procesu njegovu koherentnost ekonomskim i etičkim načelima. Glavna metoda ovoga istraživanja jest uspoređivanje stajališta različitih autora u postojećoj stručnoj literaturi o navedenim pitanjima, a kao glavni rezultat može se navesti zaključak da je obveza poslovnih subjekata stalno moralno promišljanje onih poslovnih aktivnosti i okolnosti u marketinškom oglašavanju koje imaju ili bi mogle imati moralne implikacije u odnosu na dionike marketinškog procesa. Stoga, izgradnja infrastrukture etičkoga odlučivanja, kao preduvjeta održivoga poslovanja, ima položaj u odnosu na druge preduvjete primus inter pares, prvog među jednakima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić
Profili:
Antal Balog
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- Emerging Sources Citation Index
- Web of Science Thomson Reuters, New York
- CAB Abstract, Wallingford, UK
- Econlit, Pittsburg, USA
- EBSCOhost, Ipswich, USA
- ABI/INFORM, ProQuest, London, UK
- DOAJ - Directory of Open Access Journals, UK
- CEEOL - Central and Eastern European Online Library, Frankfurt am Main, Germany
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH (MZOS, Srce & HIDD)