Pregled bibliografske jedinice broj: 883311
Radikalnost i temporalnost : Julije Knifer, autoportret i umjetničke paradigme 20. stoljeća
Radikalnost i temporalnost : Julije Knifer, autoportret i umjetničke paradigme 20. stoljeća // Slika i antislika – Julije Knifer i problem reprezentacije / Purgar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Centar za vizualne studije (CVS), 2017. str. 101-126
CROSBI ID: 883311 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Radikalnost i temporalnost : Julije Knifer, autoportret i umjetničke paradigme 20. stoljeća
(Radicality and Temporality : Julije Knifer, self- portrait and art paradigmas of the 20th century)
Autori
Kalčić, Silva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Slika i antislika – Julije Knifer i problem reprezentacije
Urednik/ci
Purgar, Krešimir
Izdavač
Centar za vizualne studije (CVS)
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
101-126
ISBN
978-953-55420-3-2
Ključne riječi
antislika, autoportret, monokrom, procesualnost u umjetnosti
(anti-painting, self-portrait, monochrome, processuality in art)
Sažetak
Bez obzira na transhistorijski razgovor s antikom (ornamentalni motiv u nazivu djela, repetitivno ponavljanja obrasca), Kniferove slike meandra u Brysonovoj antinomiji između “diskursa” i “figure” u “figurativnom” aspektu predstavljaju “vizualno iskustvo neovisno o jeziku”, odnosno “bivanje slikom” (being-as- image). Između 1970. i 1975. godine Knifer je počeo škarama izrezivati meandre, u crnom i bijelom papirnom kolažu, a nakon izložbe Yvesa Kleina u Zagrebu 1970. godine počeo je primjenjivati IKB ultramarin plavu i boju zlata, također obje boje na jednoj slici u odnosu motiv-pozadina, kao svojevrstan hommage Kleinu, njegovim monokromima i monogoldima, odnosno tendenciji monomanije koja iznalazi svoj završeni oblik, ne-forme, u Monogolds, vizualno rezonantnim platnima nabijenima listićima zlatne boje. Kniferov radni proces i u njemu nastale slike određene su "funkcionalnim mišljenjem”, dok crni motiv- bijela pozadina, ili crna pozadina-bijeli motiv, simboliziraju osovinu “instinkt- inteligencija”.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Profili:
Silva Kalčić
(autor)