Pregled bibliografske jedinice broj: 883275
Slikarstvo i pokretne slike - Metonimijska obilježja u strukturi i logici slike
Slikarstvo i pokretne slike - Metonimijska obilježja u strukturi i logici slike, 2017., doktorska disertacija, Sveučilište u Zadru - Poslijediplomski doktorski studij Humanističke znanosti, Zadar
CROSBI ID: 883275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slikarstvo i pokretne slike - Metonimijska obilježja
u strukturi i logici slike
(Painting and Moving Images - Metonymic
Characteristics in the Structure and Logic of Image)
Autori
Zrnić, Vlado
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Sveučilište u Zadru - Poslijediplomski doktorski studij Humanističke znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
11.05
Godina
2017
Stranica
400
Mentor
Briski Uzelac, Sonja (mentor) ; Petković, Rajko (komentor)
Ključne riječi
pokretna slika ; metonimija ; slikarstvo ; metafora ; slika
(moving image ; metonymy ; painting ; metaphor ; image)
Sažetak
Rad se zasniva na tezi koja se odnosi na istraživanje metonimije u strukturi i logici slike kao bitnog i zajedničkog čimbenika u relaciji slikarstva i pokretne slike (filma, umjetničkog videa i dr.) U postavljanju relacije slikarstva i pokretne slike, okosnicu njihovog konceptualnog i značenjskog sadržaja čini medij slike prema dvojnom modelu: odnos slike i svijeta te odnos slike i naše mentalne referencije. Metaforička analogija pesrpektive slike i naše izravne percepcije temelji se na metonimijskoj zamjeni PERSPEKTIVE ZA PERCEPCIJU kao semantički aktivnoj zoni neophodnoj u interpretaciji slike. Differentia specifica ovog pristupa je istraživanje prirode slike iz same slike, kojim se razjašnjava ključna uloga metonimije u produkciji i interpretaciji medija slike. Ovim se modelom ontološka razina slike (značenje, koncept, objekt i istinita vrijednost) susreće s epistemičkom (smisao, način prezentacije i mišljenje) i realizira na likovno-formalnoj razini (ikonički znak, izgled i izraz). Time se analiza i interpretacija slike temelji na razmatranju metonimije kao kognitivnog i konceptualnog modela iskazivanja realnih pojava i činjeničnih stanja medijske stvarnosti slike koju razmatramo u okviru konceptualne složenosti elementarnog, konstrukcijskog, kompozicijskog i semantičkog sklopa slike. Metonimija je zato korisno translacijsko sredstvo u razumijevanju strukture i logike stvaranja slike, prirode njene veze između izgleda i onog što pokazuje, predstavlja ili označuje. Prema toj koncepciji heuristička i poetička uloga metonimije pokazuje se adekvatnim polazištem i pogodnim sredstvom u analizi i interpretaciji slike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Split,
Sveučilište u Zadru