Pregled bibliografske jedinice broj: 883210
Dvije faze obrazovne politike u Hrvatskoj nakon 1990. godine
Dvije faze obrazovne politike u Hrvatskoj nakon 1990. godine // Andragoški glasnik, 17 (2013), 1; 7-24 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 883210 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dvije faze obrazovne politike u Hrvatskoj nakon 1990. godine
(Two Phases of Educational Policy in Croatia After the Year 1990)
Autori
Žiljak, Tihomir
Izvornik
Andragoški glasnik (1331-3134) 17
(2013), 1;
7-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovna politika, Hrvatska, europeizacija, promjene
(educational policy, Croatia, Europeanization, changes)
Sažetak
Autor opisuje faze obrazovnih politika u Republici Hrvatskoj nakon 1990. godine. Dva desetljeća dijeli u dvije osnovne faze: (1) fazu razgradnje naslijeđenog sustava i nesustavnih promjena u 1990-tim godina te (2) fazu rasprava, izrade i implementacije strategije u procesu europeizacije nakon 2000-te godine. Kriterije razlikovanja faza temelji na Howlettovim elementima uspješnosti javnih politika (programi, procesi politika i političke okolnosti). U svakoj fazi analiziraju se osnovne političke okolnosti, programski ciljevi, akteri, instrumenti te načini implementacije određenih politika. Autor zaključuje da se paralelno mijenjaju ciljevi na europskoj razini i ciljevi hrvatske obrazovne politike te se događa dvostruku prijelom. U europskoj obrazovnoj politici se događa ulazak obrazovanja u središte političkog interesa uz prioritet izgradnje društva znanja cjeloživotnim učenjem. U Hrvatskoj se obrazovni prostor, koji je ispražnjen od socijalističkog sustava vrijednosti i ciljeva, ispunjava novim europskim ciljevima i modelima. Autor zaključuje da su na djelu dva oblika djelovanja u procesu europeizacije: mijenjanje pod pritiskom politike uvjetovanja i transnacionalnih poticaja i pretpristupnih programa te, drugi oblik, nastojanje da se djeluje prikladno (europski i moderno) uz učinke socijalizacije, imitiranje, korištenje tuđih iskustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija