Pregled bibliografske jedinice broj: 882679
Glazbene preferencije učenika kao polazište za realizaciju izvannastavnih aktivnosti u strukovnim školama
Glazbene preferencije učenika kao polazište za realizaciju izvannastavnih aktivnosti u strukovnim školama // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 2; 169-186 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 882679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene preferencije učenika kao polazište za
realizaciju izvannastavnih aktivnosti u
strukovnim školama
(Musical Preferences of Students as a Basis for
Extracurricular Activities in Vocational Schools)
Autori
Škojo, Tihana
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62
(2016), 2;
169-186
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
glazbene preferencije ; izvannastavne glazbene aktivnosti ; strukovne škole ; učenici
(musical preferences ; extracurricular musical activities ; vocational secondary schools ; students)
Sažetak
Glazbeni odgoj i obrazovanje sastavni je dio svih razvijenih obrazovnih sustava, utvrđen s ciljem stjecanja glazbenih kompetencija te neizostavni element u oblikovanju života svakog pojedinca. Budući da nastavni plan ne predviđa nastavu Glazbene umjetnosti u srednjim strukovnim školama, učenici koji pohađaju ovu vrstu škole uskraćeni su za glazbene sadržaje, brojne kreativne aktivnosti te kompetencije koje bi stekli tijekom svog srednjoškolskog obrazovanja. Neophodan glazbeni razvoj učenika strukovnih škola ostvariv je i u izvannastavnim glazbenim aktivnostima, u kojima bi se omogućilo učenicima stjecanje glazbenih znanja, vještina i formiranje estetičkih stavova koji su važni za usmjeravanje glazbenih preferencija i stjecanje glazbenog ukusa kao krajnjeg cilja glazbenog odgoja. Na temelju pregleda recentnih istraživanja o usmjeravanju glazbenih preferencija i promišljanju o značenju i važnosti realizacije izvannastavnih aktivnosti utvrđena je ideja za uvrštavanje izvannastavnih glazbenih aktivnosti u školski kurikulum svih strukovnih srednjih škola. Provedeno je istraživanje ukazalo na značajno veću preferenciju gimnazijalaca prema umjetničkoj glazbi od učenika strukovnih škola i značajno veću preferenciju učenika strukovne škole prema glazbi niske vrijednosti, te je i na taj način potvrđena potreba za usmjeravanjem učenika strukovnih škola prema kvalitetno, kreativno osmišljenim izvannastavnim aktivnostima u kojima bi i učenici koji su se opredijelili za strukovnu srednju školu dobili mogućnost da kroz inventivne sadržaje ostvare brojne glazbene kompetencije i razviju kriterije za procjenu glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrichs Serials Analysis System, USA