Pregled bibliografske jedinice broj: 882581
Neuropsihologijska psihoterapija s djetetom s teškim perinatalnim oštećenjem mozga – prikaz slučaja.
Neuropsihologijska psihoterapija s djetetom s teškim perinatalnim oštećenjem mozga – prikaz slučaja. // Knjiga sažetaka 24. Godišnje konferencije hrvatskih psihologa, Opatija, 2016.
Opatija, Hrvatska, 2016. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 882581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neuropsihologijska psihoterapija s djetetom s teškim perinatalnim oštećenjem mozga – prikaz slučaja.
(Neuropsychological psychotherapy with child with severe perinatal brain lesion - the case study)
Autori
Bilać, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka 24. Godišnje konferencije hrvatskih psihologa, Opatija, 2016.
/ - , 2016
Skup
24. Godišnja konferencije hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 09.11.2016. - 12.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
neuropsihološka psihoterapija - djeca - perinatalno oštećenje mozga
(Neuropsychological psychotherapy-children- perinatal brain lesion - the case study)
Sažetak
Djeca s dokazanim perinatalnim oštećenjima mozga rizična su za razvoj specifičnih kognitivnih oštećenja, kao i različitih teškoća u ponašanju. Stoga su ona često kandidati za provođenje integrativne neuropsihologijske psihoterapije. Taj proces započinje cjelovitom neuropsihologijskom procjenom te se nastavlja kroz terapijski rad sa samim djetetom, roditeljima i/ili drugim važnim odraslim osobama iz svakodnevnog života djeteta. U radu će se prikazati rad s djevojčicom Ivom, koja je rođena kao visoko neurorizično dijete te s dokazanim teškim oštećenjem mozga. Rano je uključena u kompleksni habilitacijski tretman, uz redoviti psihologijsko praćenje razvoja i ponašanja. Opći razvoj djevojčice je od rane dobi uredan, uz blaže kašnjenje u motorici, koje je kasnije nadoknadila. U dobi od dvije godine zamijećene su teškoće pažnje i svojevoljnost, a u dobi od 4, 5 godine veće teškoće izvršnih funkcije, granične teškoće vidno-prostorne integracije, kao i emocionalne teškoće, a odgojni postupci su bili neprimjereni. Provedeno je kraće savjetovanje majke, ali to nije dovelo do promjena u njenim postupcima, kao niti u Ivinom ponašanju. Stoga je započet tretman zasebno s djevojčicom i s majkom te povremeno savjetovanje oca. Postavljeni ciljevi u radu s djevojčicom odnosili su se na poboljšanje pažnje, motoričke koordinacije, tolerancije na frustraciju, socijalnih vještina te općenito poticanje zrelijih emocionalnih i ponašajnih obrazaca (npr. spavanje u svom krevetu). S majkom su postavljeni ciljevi osvještavanja i prihvaćanja ambivalentnih osjećaja prema svom djetetu (strah i ljutnja) te razvijanje primjerenih odgojnih postupaka. Rezultati neuropsihologijske psihoterapije pozitivno su utjecali na sveukupan djetetov razvoj te veću kvalitetu života čitave obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija