Pregled bibliografske jedinice broj: 882576
Neuropsihološki profil djece s cerebralnom paralizom u NEPSY
Neuropsihološki profil djece s cerebralnom paralizom u NEPSY // Knjiga sažetaka 21. Dana Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, Hrvatska, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 882576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neuropsihološki profil djece s cerebralnom paralizom u NEPSY
(Neuropsychological profile in children with cerebral palsy in NEPSY)
Autori
Bilać, Snježana ; Puljiz, Tatjana ; Sajfert, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 21. Dana Ramira i Zorana Bujasa
/ - , 2013
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
neuropsihološki profil - djeca s cerebralnom paralizom - nepsy
(neuropsychological profile - children with cerebral palsy - NEPSY)
Sažetak
Uvod: Cerebralna paraliza je oštećenje motorike nastalo uslijed ranog oštećenja nezrelog mozga, kao posljedica nepovoljnih perinatalnih zbivanja. Cilj rada je prikazati neuropsihološki profil djece s cerebralnom paralizom u usporedbi s normativnom uzorkom u NEPSY bateriji: Razvojnom neuoropsihološkom ispitivanju. Osim u području senzomotorike, očekuju se teškoće u funkcioniranju i u ostalim neuropsihološkim područjima (pažnja/izvršne funkcije, jezik, vidno - prostorna funkcija i pamćenje i učenje). Metodologija: Ispitano je 40 djece uredne inteligencije u dobi od 5 - 12 godina s blažim oblikom cerebralne paralize (hemipareza ili dipareza). Primijenjen je osnovni dio baterije (13 testova, osim Fonološkog procesiranja), a rezultati su prikazani po područjima i pojedinim testovima. Najniži rezultati dobiveni su u području senzomotorike (Tapkanje prstima, Imitacija položaja ruke i Vidno-motorička preciznost) i vidno-prostorne funkcije (Precrtavanje oblika i Strelice). Sniženi rezultati u odnosu na normativne nađeni su u pojedinačnim testovima u ostalim područjima (Vidna pažnja, Razumijevanje naloga, Pamćenje lica), koji zahvaćaju funkcije vidnog usmjeravanja, percepcije prostornih odnosa i vidnog pamćenja. Raspršenje rezultata u pojedinim testovima je veliko, od izrazitih deficita do iznad prosječnih rezultata. Rezultati su interpretirani prema modelu razvojne neuropsihologije. Oštećenje središnjeg živčanog sustava ima posljedice za sve funkcionalne sustave pa je u dijagnostici djeteta s cerebralnom paralizom psiholog dio multidisciplinarnog tima. Posljedice za pojedino dijete su individualne, unatoč pronađenim tipičnim deficitima. Postavljena je perspektiva za razvoj psihologije u ovom području, u smislu neuropsihologijske dijagnostike, ali i habilitacije.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija