Pregled bibliografske jedinice broj: 882537
Teškoće u ponašanju kod djece predškolske dobi –neurorizična djeca i djeca s govorno- jezičnim teškoćama
Teškoće u ponašanju kod djece predškolske dobi –neurorizična djeca i djeca s govorno- jezičnim teškoćama // Knjiga sažetaka 21. Dana Ramira i Zorana Bujasa.
Zagreb, Hrvatska, 2013. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 882537 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teškoće u ponašanju kod djece predškolske dobi –neurorizična djeca i djeca s govorno- jezičnim teškoćama
(Behavior problems in preschool children - children with perinatal risk and with specific language impairment)
Autori
Gregl, Ana ; Bilać, Snježana, Čarija, Dina ; Dejanović, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 21. Dana Ramira i Zorana Bujasa.
/ - , 2013
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
teškoće u ponašanju - predškolska djeca - perinatalni rizik - specifične jezične teškoće
(behavior problems - preschool children- perinatal risk - specific language impairment)
Sažetak
Uvod: Dosadašnja istraživanja pokazuju da djeca s govorno-jezičnim poteškoćama u predškolskoj dobi pokazuju više teškoća u ponašanju i emocionalnih teškoća od svojih vršnjaka koji se uredno razvijaju. Ponašanje djece s perinatalnim komplikacijama manje se istražuje nego kognitivne sposobnosti, a podaci nisu jednoznačni. Stoga je cilj ovog rada ustanoviti kakve su teškoće u ponašanju kod djece predškolske dobi u kliničkim skupinama neurorizične djece i djece s govorno-jezičnim teškoćama. Primijenjena je Achenbachova ljestvica za procjenu ponašanja djeteta od strane roditelja CBCL 1, 5 – 5 (Achenbach i Rescorla, 2000) na dvije skupine šestgodišnje djece. Jedna skupina sastojala se od 70 djece, koja su imala prisutne nepovoljne perinatalne čimbenike za neurološki razvoj (neurorizična djeca). Druga skupina obuhvaćala je 50 djece s govorno-jezičnim teškoćama. Rezultati su pokazali da obje skupine imaju značajnih teškoća u pažnji te više internaliziranih teškoća u odnosu na normativnu skupinu. To ima implikacije za kliničku praksu u smislu preventivnog rada s roditeljima i djecom od najranije dobi (pravilno poticanje razvoja i primjereni odgojni poticaji).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija