Pregled bibliografske jedinice broj: 882532
Poticanje likovne kreativnosti djece predškolske i rane školske dobi putem metode pričanja priča
Poticanje likovne kreativnosti djece predškolske i rane školske dobi putem metode pričanja priča // “Early Childhood Relationships: The Foundation for a Sustainable Future“ 69th OMEP International Conference Proceedings / Rogulj, Edita ; Višnjić Jevtić, Adrijana ; Jurčević-Lozančić, Anka (ur.).
Opatija, Hrvatska: OMEP Hrvatska, 2017. str. 165-180 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 882532 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje likovne kreativnosti djece predškolske i rane školske dobi putem metode pričanja priča
(Stimulation of art creativity in children of pre-school and early school age through storytelling method)
Autori
Licul, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
“Early Childhood Relationships: The Foundation for a Sustainable Future“ 69th OMEP International Conference Proceedings
/ Rogulj, Edita ; Višnjić Jevtić, Adrijana ; Jurčević-Lozančić, Anka - : OMEP Hrvatska, 2017, 165-180
ISBN
978-953-57634-1-3
Skup
69th OMEP World Assembly and Conference
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 19.06.2017. - 24.06.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Emocionalni razvoj ; Likovno izražavanje ; Poticanje kreativnosti ; Pričanje priča ; Razvoj kreativnosti
(Emotional development ; Artistic expression ; Stimulation of creativity ; Storytelling ; Creativity development)
Sažetak
Motivacija likovnog stvaralaštva djece predškolske i rane školske dobi temelji se na njihovom aktivnom emocionalnom odnosu prema okolini. Način doživljaja okoline ovisi o senzibilnosti djeteta i sposobnosti prenošenja doživljaja u estetski prikaz, jednako kao i o metodama prenošenja emocionalnog stanja voditelja likovne aktivnosti u svrhu poticanja likovnog izražavanja. U suvremenom svijetu i upotrebom digitalne tehnologije od najranije dobi djeca gube emocionalni odnos prema vizualnim informacijama, a vizualne informacije prihvaćaju kao površne i istinite činjenice. Pričanje priča kao metoda buđenja emocionalnih stanja ogleda se u humanističkom pristupu djetetu, u kojem poticanje emotivnih i mentalnih iskustava utječe na stimulaciju mašte, vizualizacije stvarnih i nestvarnih događaja, te aplikacije doživljaja u likovni proces. Osim niza pozitivnih efekata na verbotonalni, intelektualni i emocionalni razvoj djeteta, ova metoda pogoduje razvijanju kreativnih čimbenika i može imati terapijsku vrijednost. Interdisciplinarnost i holistički karakter metode pričanja priča ogleda se u poticanju cjelovitog kognitivnog, psihomotoričkog i afektivnog razvoja djeteta. U radu su analizirani likovno-stvaralački procesi djece uključene u muzejske radionice kao dijela projekta pričanja priča. Priče su potjecale iz zavičajne baštine, bile su vezane uz originalna likovno-umjetnička djela i ispričane su u autentičnim prostorima. Cjelovitim pristupom metodi pričanja priča razvijaju se receptivne sposobnosti djeteta, sposobnosti stvaranja slikovitih misaonih oblika, bogati se doživljajno i moralno iskustvo i razvija sposobnost ekspresije misaonih formi upotrebom različitih likovnih tehnika.
Izvorni jezik
Hrvatski