Pregled bibliografske jedinice broj: 882447
Procjena potreba djece i mladih s problemima u ponašanju- konceptualne i metodičke odrednice
Procjena potreba djece i mladih s problemima u ponašanju- konceptualne i metodičke odrednice. Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku, 2017 (monografija)
CROSBI ID: 882447 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena potreba djece i mladih s problemima u
ponašanju- konceptualne i metodičke odrednice
(Needs Assmesment of Children and Youth with
Behaviour Disorders- conceptual and metodical
guidelines)
Autori
Koller-Trbović, Nivex ; Mirosavljević, Anja ; Jeđud Borić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, strucna
Izdavač
Ured UNICEF-a za Hrvatsku
Grad
Zagreb
Godina
2017
Stranica
203
ISBN
978-953-7702-34-2
Ključne riječi
procjena potreba, djeca i mladi, problemi u ponašanju
(needs assesment, children and youth, behaviour disorders)
Sažetak
Priručnik je usmjeren na proces procjene koji se odvija u domovima za odgoj, kao institucijama u kojima se razvijala timska procjena u Hrvatskoj (nasljednicima ranijih centara za odgoj, a još ranije prihvatilišta za djecu), svakako treba naglasiti da su svrha i cilj te načela i pretpostavke procjene svuda iste, dok je njihova operacionalizacija u skladu s osobitostima i mogućnostima određenih institucija da ih zadovolji. Također, o procjeni se govori kao o sveobuhvatnom i cjelovitom, multidisciplinarnom pristupu, pa će više biti riječi o zajedničkim obilježjima procjene, a samo djelomično o specifičnim obilježjima u odnosu na određenu vrstu i struku/disciplinu. U skladu s društvenim promjenama, suvremeni je pristup procjene potreba djece i mladih (uz poštovanje prava djeteta) proizišao iz Konvencije o pravima djeteta iz 1989. godine te iz spoznaja istraživanja o učinkovitosti intervencija za djecu i mlade s problemima u ponašanju, a usmjeren je na otpornost, jakosti i snage pojedinca/obitelji i zajednice te na perspektivu i participaciju korisnika. Takav pristup zahtijeva neposredno uključivanje stručnjaka, uspostavljanje odnosa s djecom/mladima, njihovo sudjelovanje, vrijeme te sintezu i interpretaciju podataka koje su prikupili stručnjaci različitih profila kroz višestruke izvore i metode procjene te individualiziran pristup u kojem nema linearnih rješenja. Iz svih tih razloga, ovaj priručnik ima za cilj određeno ujednačavanje i standardizaciju procesa procjene potreba djece i mladih s problemima u ponašanju i njihovih obitelji, pa tako i u odnosu na domove za odgoj. Ono što je izvan mogućnosti (i namjere) ovog priručnika jest ujednačavanje prakse odlučivanja o upućivanju na procjenu te bolja suradnja u realizaciji preporuka tima za procjenu, odnosno kreiranja, ponude i provođenja intervencija potrebnih upravo određenoj djeci i mladima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb