Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 882377

Vizualna ekonomija reklamnih oglasa - između globalizma i jugoslavizma u rodnom diskursu


Miklošević, Željka
Vizualna ekonomija reklamnih oglasa - između globalizma i jugoslavizma u rodnom diskursu // Osječki zbornik, 33 (2017), 131-143 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 882377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vizualna ekonomija reklamnih oglasa - između globalizma i jugoslavizma u rodnom diskursu
(Visual economy of advertisements – globalism and Yugoslavism in gender discourse)

Autori
Miklošević, Željka

Izvornik
Osječki zbornik (0473-4882) 33 (2017); 131-143

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
ilustrirani reklamni oglasi, Osječka tvornica sapuna Georg Schicht, Saponia Osijek, rodne uloge
(illustrated advertisements, Georg Schicht Factory, Saponia Osijek, gender roles)

Sažetak
U radu se donosi analiza ilustriranih reklamnih oglasa u medijskom prostoru Hrvatske u doba kada je bila u sastavu Kraljevine SHS/ Jugoslavije te Socijalističke Federativne Republike Hrvatske. Cilj rada je dati uvid u povijesna konstrukcija rodnih karakteristika u dva razdoblja te uloge koje su različiti oblici potrošačkog društvo imali u tome. Rodne karakteristike oblikuju se u međuovisnosti globalizacijskih trendova u korporacijskom oglašavanju, lokalnih društvenih i kulturnih karakteristika te mehanizama kapitalističkog, odnosno socijalističkog modela proizvodnje i potrošnje. Analiza diskursa ilustriranih oglasa za proizvode široke potrošnje (sredstva za pranje rublja, kozmetičke preparate), potkrijepljena kulturološkim tekstovima na temu potrošnje i rodnih pitanja, rezultirala je definiranjem triju tendencija u oblikovanju oglasa, a koje su u međuodnosu te u većem ili manjem opsegu prisutne u oba sustava: didaktičnost i normativnost, prizvuci ravnopravnosti, apstrakcija i objektivizacija. Ove tendencije predstavljaju temelj na kojem se zasniva vizualna ekonomija reklamnih oglasa u spomenutim razdobljima i putem kojih se konstruiraju rodne uloge u društvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-4153 - Hrvatska i Srednja Europa: umjetnost i politika u razdoblju moderne (1780.-1945.) (CroCE-ArtPolitics) (Damjanović, Dragan, HRZZ ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Željka Miklošević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Miklošević, Željka
Vizualna ekonomija reklamnih oglasa - između globalizma i jugoslavizma u rodnom diskursu // Osječki zbornik, 33 (2017), 131-143 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Miklošević, Ž. (2017) Vizualna ekonomija reklamnih oglasa - između globalizma i jugoslavizma u rodnom diskursu. Osječki zbornik, 33, 131-143.
@article{article, author = {Miklo\v{s}evi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2017}, pages = {131-143}, keywords = {ilustrirani reklamni oglasi, Osje\v{c}ka tvornica sapuna Georg Schicht, Saponia Osijek, rodne uloge}, journal = {Osje\v{c}ki zbornik}, volume = {33}, issn = {0473-4882}, title = {Vizualna ekonomija reklamnih oglasa - izme\dju globalizma i jugoslavizma u rodnom diskursu}, keyword = {ilustrirani reklamni oglasi, Osje\v{c}ka tvornica sapuna Georg Schicht, Saponia Osijek, rodne uloge} }
@article{article, author = {Miklo\v{s}evi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2017}, pages = {131-143}, keywords = {illustrated advertisements, Georg Schicht Factory, Saponia Osijek, gender roles}, journal = {Osje\v{c}ki zbornik}, volume = {33}, issn = {0473-4882}, title = {Visual economy of advertisements – globalism and Yugoslavism in gender discourse}, keyword = {illustrated advertisements, Georg Schicht Factory, Saponia Osijek, gender roles} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font