Pregled bibliografske jedinice broj: 882377
Vizualna ekonomija reklamnih oglasa - između globalizma i jugoslavizma u rodnom diskursu
Vizualna ekonomija reklamnih oglasa - između globalizma i jugoslavizma u rodnom diskursu // Osječki zbornik, 33 (2017), 131-143 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 882377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualna ekonomija reklamnih oglasa - između globalizma i jugoslavizma u rodnom diskursu
(Visual economy of advertisements – globalism and Yugoslavism in gender discourse)
Autori
Miklošević, Željka
Izvornik
Osječki zbornik (0473-4882) 33
(2017);
131-143
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ilustrirani reklamni oglasi, Osječka tvornica sapuna Georg Schicht, Saponia Osijek, rodne uloge
(illustrated advertisements, Georg Schicht Factory, Saponia Osijek, gender roles)
Sažetak
U radu se donosi analiza ilustriranih reklamnih oglasa u medijskom prostoru Hrvatske u doba kada je bila u sastavu Kraljevine SHS/ Jugoslavije te Socijalističke Federativne Republike Hrvatske. Cilj rada je dati uvid u povijesna konstrukcija rodnih karakteristika u dva razdoblja te uloge koje su različiti oblici potrošačkog društvo imali u tome. Rodne karakteristike oblikuju se u međuovisnosti globalizacijskih trendova u korporacijskom oglašavanju, lokalnih društvenih i kulturnih karakteristika te mehanizama kapitalističkog, odnosno socijalističkog modela proizvodnje i potrošnje. Analiza diskursa ilustriranih oglasa za proizvode široke potrošnje (sredstva za pranje rublja, kozmetičke preparate), potkrijepljena kulturološkim tekstovima na temu potrošnje i rodnih pitanja, rezultirala je definiranjem triju tendencija u oblikovanju oglasa, a koje su u međuodnosu te u većem ili manjem opsegu prisutne u oba sustava: didaktičnost i normativnost, prizvuci ravnopravnosti, apstrakcija i objektivizacija. Ove tendencije predstavljaju temelj na kojem se zasniva vizualna ekonomija reklamnih oglasa u spomenutim razdobljima i putem kojih se konstruiraju rodne uloge u društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-4153 - Hrvatska i Srednja Europa: umjetnost i politika u razdoblju moderne (1780.-1945.) (CroCE-ArtPolitics) (Damjanović, Dragan, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Željka Miklošević
(autor)