Pregled bibliografske jedinice broj: 882370
Vrednovanje, važna etapa odgojno-obrazovnog procesa
Vrednovanje, važna etapa odgojno-obrazovnog procesa // Državni stručni skup za učitelje i nastavnike matematike / Lesar, N., Nikolaus, V. (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2017. str. 52-58 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 882370 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje, važna etapa odgojno-obrazovnog procesa
(Evaluation, important stage of education process)
Autori
Fajdetić, M. ; Fajdetić, A.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Državni stručni skup za učitelje i nastavnike matematike
/ Lesar, N., Nikolaus, V. - Zagreb : Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2017, 52-58
Skup
Državni stručni skup za učitelje i nastavnike matematike
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 26.06.2017. - 28.06.2017
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vrednovanje, odgoj i obrazovanje, proces
(evaluation, education, process)
Sažetak
Mjerenje razina učenikovih postignuća tijekom praćenja, provjeravanja, kontroliranja, ispitivanja, vrednovanja i ocjenjivanja predmet su izučavanja suvremene didaktike i školske dokimologije, znanosti utemeljene sredinom tridesetih godina 20. stoljeća.Iz do sada objavljenih istraživanja školskog procjenjivanja, vrednovanja i ocjenjivanja, možemo izdvojiti dva temeljna dokimološka pristupa. Prvi se odnosi na otkrivanje i identifikaciju svih čimbenika koji negativno utječu na školsko procjenjivanje/vrednovanje znanja i drugi koji određuje proučavanja u kojima se nastoje praksi ponuditi postupci koji mogu otkloniti utjecaj nepoželjnih čimbenika, te ne manje važno, kako je znanje moguće procjenjivati prema jednakim i stalnim mjerilima za sve učenike. Dakle, sastavni dio odgojno-obrazovnog procesa, nastave i učenja jest praćenje razvoja učenika te ocjenjivanje njegovih postignuća. Vrednovanje pak, zajednički čine postupci mjerenja i procjenjivanja, tijekom kojeg se sintetički sažimaju sve spoznaje o učeniku, rezultati mjerenja te procjene. Ocjenjivanje možemo definirati kao proces tijekom kojega se procjenjuju jesu li ostvareni ciljevi odgojno- obrazovnog rada. Ocjena služi kao povratna informacija i smjernica svim dionicima za daljnji rad. U ovom radu razmatra se postupak vrednovanja - što i na koji način vrednujemo, zatim čimbenici koji utječu na vrednovanje i ocjenjivanje te kako unaprijediti vrednovanje i ocjenjivanje znanja u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija