Pregled bibliografske jedinice broj: 882036
Sveučilište za treću životnu dob
Sveučilište za treću životnu dob // Komu treba obrazovanje odraslih? : zbornik radova 7. Međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih / Matijević, Milan ; Žiljak, Tomislav (ur.).
Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2016. str. 160-169 (ostalo, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 882036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sveučilište za treću životnu dob
(Third Age University)
Autori
Zovko, Anita ; Smojver Ažić, Sanja ; Gorše Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Komu treba obrazovanje odraslih? : zbornik radova 7. Međunarodne konferencije o obrazovanju odraslih
/ Matijević, Milan ; Žiljak, Tomislav - Zagreb : Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2016, 160-169
ISBN
978-953-8065-03-3
Skup
7. Međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 26.09.2016. - 28.09.2016
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
aktivno starenje, cjeloživotno obrazovanje, obrazovanje starijih osoba, sveučilište za treću dob
(active aging, lifelong learning, elderly education, Third Age University)
Sažetak
Kontinuirani trend starenja stanovništva i produljenje očekivanog životnog vijeka ljudi zahtjeva nove načine kojima će se osobama i u trećoj dobi osigurati kvalitetan život. Danas se takav način života promiče u kontekstu aktivnog starenja, koje nužno uključuje i obrazovanje, a jedan od modela koji pruža mogućnost obrazovanja starijim osobama jesu sveučilišta za treću životnu dob, koja se nalaze u središtu našeg rada. Rad se fokusirao na ispitivanje uloge Sveučilišta za treću dob Rijeka kao jednog od modela cjeloživotnog učenja namijenjenog starijim osobama. Pri tome smo se usmjerili na prikaz profila prigodnog uzorka polaznika Sveučilišta za treću dob Rijeka ispitivanjem njihovih sociodemografskih karakteristika, razloga za uključivanje u programe, učestalosti pohađanja, načina na koji su prvi puta saznali za program, načina na koje koriste stečena znanja, efekata pohađanja programa na različite aspekte funkcioniranja polaznika, zadovoljstva polaznika djelovanjem Sveučilišta, te njihovih daljnjih planova za uključivanje u isto. U anketnom istraživanju je sudjelovalo 17 ispitanika, polaznika dvaju programa Sveučilišta za treću dob Rijeka. Dobiveni rezultati ukazuju kako pohađanje Sveučilišta pozitivno utječe na sve ispitivane aspekte njihova funkcioniranja, a da je korist od programa višestruka, svjedoči i njihovo visoko ukupno zadovoljstvo djelovanjem Sveučilišta, kao i daljnja namjera uključivanja u programe koji će biti interesantni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka