Pregled bibliografske jedinice broj: 881911
Status učitelja i učiteljske profesije: pogledi iznutra
Status učitelja i učiteljske profesije: pogledi iznutra // Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije / Čepić, Renata ; Kalin, Jana (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 45-65
CROSBI ID: 881911 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Status učitelja i učiteljske profesije: pogledi iznutra
(The reputation of teachers and teaching profession: Views from inside)
Autori
Šteh, Barbara ; Kalin, Jana ; Čepić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije
Urednik/ci
Čepić, Renata ; Kalin, Jana
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
45-65
ISBN
978-953-7917-07-4
Ključne riječi
osnovnoškolski učitelji, profesionalizam, ugled, status, učiteljska profesija
(elementary school teachers, professionalism, reputation, status, teaching profession)
Sažetak
Treće poglavlje znanstvene monografije Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije, pod nazivom Status učitelja i učiteljske profesije: pogledi iznutra posvećeno je analizi čimbenika koji se odražavaju na položaj i status učiteljske profesije. Razmatraju se različiti pristupi određenju statusa, problemi nepriznavanja učiteljske profesije i implikacije provedene analize za poboljšanje učiteljskog položaja u struci i društvu. Rezultati, između ostaloga , ukazuju kako se hrvatski učitelji u većoj mjeri od slovenskih slažu s time da je učiteljev rad među najvažnijima u društvu, dok s druge strane u još većoj mjeri procjenjuju kako učiteljev rad ima nizak ugled u društvu te kako je slabije plaćen od ostalih jednako zahtjevnih profesija. S druge strane, hrvatski se učitelji u manjoj mjeri od slovenskih učitelja slažu s time da im njihovo zanimanje omogućuje redovitu zaradu i financijsku neovisnost te da ih roditelji i učenici poštuju. Treba očekivati da će dinamične promjene koje se događaju u našem okruženju nametnuti potrebu za kreiranje takvih obrazovnih politika u kojima će biti prioritetno sljedeće: poboljšati plaće i uvjete rada koji se pokazuju kao najkritičniji čimbenici koji utječu na profesionalni status i osobno samopoštovanje učitelja, osigurati visoku kvalitetu obrazovanja učitelja, mogućnosti profesionalnog razvoja i perspektivne karijere, osigurati akademsku slobodu, autonomiju i sudjelovanje u donošenju odluka, zagovarati snažan sustav javnog obrazovanja u lokalnim zajednicama i održavati redoviti dijalog između obrazovnih udruženja i vlade te poticati sudjelovanje učitelja u razvoju javnih politika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija