Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 881911

Status učitelja i učiteljske profesije: pogledi iznutra


Šteh, Barbara; Kalin, Jana; Čepić, Renata
Status učitelja i učiteljske profesije: pogledi iznutra // Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije / Čepić, Renata ; Kalin, Jana (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 45-65


CROSBI ID: 881911 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Status učitelja i učiteljske profesije: pogledi iznutra
(The reputation of teachers and teaching profession: Views from inside)

Autori
Šteh, Barbara ; Kalin, Jana ; Čepić, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije

Urednik/ci
Čepić, Renata ; Kalin, Jana

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2017

Raspon stranica
45-65

ISBN
978-953-7917-07-4

Ključne riječi
osnovnoškolski učitelji, profesionalizam, ugled, status, učiteljska profesija
(elementary school teachers, professionalism, reputation, status, teaching profession)

Sažetak
Treće poglavlje znanstvene monografije Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije, pod nazivom Status učitelja i učiteljske profesije: pogledi iznutra posvećeno je analizi čimbenika koji se odražavaju na položaj i status učiteljske profesije. Razmatraju se različiti pristupi određenju statusa, problemi nepriznavanja učiteljske profesije i implikacije provedene analize za poboljšanje učiteljskog položaja u struci i društvu. Rezultati, između ostaloga , ukazuju kako se hrvatski učitelji u većoj mjeri od slovenskih slažu s time da je učiteljev rad među najvažnijima u društvu, dok s druge strane u još većoj mjeri procjenjuju kako učiteljev rad ima nizak ugled u društvu te kako je slabije plaćen od ostalih jednako zahtjevnih profesija. S druge strane, hrvatski se učitelji u manjoj mjeri od slovenskih učitelja slažu s time da im njihovo zanimanje omogućuje redovitu zaradu i financijsku neovisnost te da ih roditelji i učenici poštuju. Treba očekivati da će dinamične promjene koje se događaju u našem okruženju nametnuti potrebu za kreiranje takvih obrazovnih politika u kojima će biti prioritetno sljedeće: poboljšati plaće i uvjete rada koji se pokazuju kao najkritičniji čimbenici koji utječu na profesionalni status i osobno samopoštovanje učitelja, osigurati visoku kvalitetu obrazovanja učitelja, mogućnosti profesionalnog razvoja i perspektivne karijere, osigurati akademsku slobodu, autonomiju i sudjelovanje u donošenju odluka, zagovarati snažan sustav javnog obrazovanja u lokalnim zajednicama i održavati redoviti dijalog između obrazovnih udruženja i vlade te poticati sudjelovanje učitelja u razvoju javnih politika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Renata Čepić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šteh, Barbara; Kalin, Jana; Čepić, Renata
Status učitelja i učiteljske profesije: pogledi iznutra // Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije / Čepić, Renata ; Kalin, Jana (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 45-65
Šteh, B., Kalin, J. & Čepić, R. (2017) Status učitelja i učiteljske profesije: pogledi iznutra. U: Čepić, R. & Kalin, J. (ur.) Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije. Rijeka, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 45-65.
@inbook{inbook, author = {\v{S}teh, Barbara and Kalin, Jana and \v{C}epi\'{c}, Renata}, year = {2017}, pages = {45-65}, keywords = {osnovno\v{s}kolski u\v{c}itelji, profesionalizam, ugled, status, u\v{c}iteljska profesija}, isbn = {978-953-7917-07-4}, title = {Status u\v{c}itelja i u\v{c}iteljske profesije: pogledi iznutra}, keyword = {osnovno\v{s}kolski u\v{c}itelji, profesionalizam, ugled, status, u\v{c}iteljska profesija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {\v{S}teh, Barbara and Kalin, Jana and \v{C}epi\'{c}, Renata}, year = {2017}, pages = {45-65}, keywords = {elementary school teachers, professionalism, reputation, status, teaching profession}, isbn = {978-953-7917-07-4}, title = {The reputation of teachers and teaching profession: Views from inside}, keyword = {elementary school teachers, professionalism, reputation, status, teaching profession}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font