Pregled bibliografske jedinice broj: 881910
Profesionalni razvoj učitelja: kontekst, perspektive i izazovi.
Profesionalni razvoj učitelja: kontekst, perspektive i izazovi. // Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije / Čepić, Renata ; Kalin, Jana (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 21-44
CROSBI ID: 881910 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalni razvoj učitelja: kontekst, perspektive i izazovi.
(Professional Development of Teachers: Context, Perspectives and Challenges)
Autori
Čepić, Renata ; Kalin, Jana ; Šteh, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije
Urednik/ci
Čepić, Renata ; Kalin, Jana
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2017
Raspon stranica
21-44
ISBN
978-953-7917-07-4
Ključne riječi
profesionalni razvoj, učitelji, dominantni pristupi profesionalnom razvoju, kvaliteta, istraživanje, praksa
(professional development, teachers, dominant approaches to professional development, quality, research, practice)
Sažetak
U drugom se poglavlju znanstvene monografije Profesionalni razvoj učitelja: status, ličnost i transverzalne kompetencije, pod nazivom Profesionalni razvoj učitelja: kontekst, perspektive i izazovi, postavlja teorijsko- konceptualni okvir temeljen na pregledu znanstveno relevantnih spoznaja o profesionalnom razvoju učitelja. Ističu se osnovna pojmovna određenja i ključne značajke dominantnih pristupa profesionalnom razvoju te je posebna pozornost dana suvremenim gledištima koja naglašavaju neke perspektive iz kojih proizlaze nove interpretacije i temeljne značajke profesionalnog razvoja. Rezultati su, između ostaloga, pokazali kako unatoč relativno visokim procjenama svoje osposobljenosti za profesionalno djelovanje, hrvatski i slovenski učitelji najniže procjenjuju svoju osposobljenost za djelovanje u istraživačko- razvojnim projektima, mentoriranju učenika na praksi i učenika-pripravnika te za uspostavljanje partnerske suradnje s drugim školama i institucijama. Navedeno sugerira da nisu svi učitelji osposobljeni za mentoriranje niti preuzimaju tu ulogu. Na osnovi toga može se konstatirati da su to područja na kojima bi imalo smisla ubuduće primijeniti više poticaja i podrške učiteljima. Pogled na svijet, odnos prema sebi i drugima, pogled na odnos između pojedinca i škole, obitelj te kulturu općenito, iskustva koja se temelje na znanju, odnosu prema sadržaju učenja i načinima poučavanja kao i sva iskustva koja su oblikovala ideju o tome što je poučavanje te što učiteljev rad uključuje neposredno utječu na interpretaciju i važnost koju učitelji pripisuju svojem iskustvu poučavanja. U tome mnogi autori vide razlog zašto brojni programi profesionalnog razvoja nemaju istinskog utjecaja na promjenu prakse poučavanja, a onda ni na učenje učenika. Stoga je vrlo važno razumjeti kako učitelji profesionalno napreduju te koji uvjeti pridonose tome rastu/napretku i potiču ga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija